Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

IDEMO SE IGRATI! REKLAME ZA DJECU PREDŠKOLSKE DOBI (CROSBI ID 625293)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Vlastelić, Anastazija ; Stolac, Diana ; Stolac, Dunja IDEMO SE IGRATI! REKLAME ZA DJECU PREDŠKOLSKE DOBI // Unapređenje kvalitete života djece i mladih - tematski zbornik (II. dio) / Kaljača, Svetlana ; Nikolić, Milena (ur.). Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli, 2015. str. 92-104

Podaci o odgovornosti

Vlastelić, Anastazija ; Stolac, Diana ; Stolac, Dunja

hrvatski

IDEMO SE IGRATI! REKLAME ZA DJECU PREDŠKOLSKE DOBI

Dominantna kultura 20. st., uspostavljena Zapadnim proizvodnim i potrošačkim imperativnom 20-ih godina prošloga stoljeća, jest sustav definiranja sebe i odnosa prema drugima kroz robu široke potrošnje. Glavna metoda podupiranja toga i takvoga društva jest reklama. Brojna su i raznorodna istraživanja tijekom razvoja potrošačkoga društva utvrdila tehnike, modele u jezičnom kodu koje su u službi privlačenja pozornosti, pobuđivanja zanimanja, stvaranje želje i konačno realizacijom same kupnje (poznato i kao prihvaćen marketinški obrazac akronima AIDA). Korpus hrvatskih reklamnih poruka, prikupljan tijekom posljednjih desetak godina, pokazuje da su među brojnim tehnikama u nas konstante: bogata atribucija, (kvazi)znanstvene tvrdnje te više ili manje uspješne jezične igre. Sredstva kojim se koriste tvorci reklama da bi utjecali na (pod)svijest potrošača daleko su od slučajnih i naivnih ; reklama iskorištava psihološka, sociološka, semiološka, antropološka, marketinška, lingvistička i brojna druga „oružja“ da stvori poruku (dakako, usklađenu s komercijalnim interesima!) koja će dotaknuti (po potrebi preoblikovati, pa i promijeniti) naše vrijednosti, želje i stavove. Nedvojbeno, vrijednosti, želje i stavovi nisu za sve ljude isti te je važno poznavati referentni okvir ciljne skupine, odnosno materijal iz kojega se oblikuje njezin svjetonazor. Tako će se posebne strategije rabiti u reklamiranju proizvoda namijenjenih djeci, danas iznimno važnom segmentu potrošačke populacije. Namjera je ovoga istraživanja analizirati jezični kod reklame te jezične strategije oglašivača kojima su ciljana skupina djeca predškolske dobi. Istraživanje je temeljeno na filološkoj metodi dopunjenoj rezultatima ankete o recepciji reklama provedene u dječjem vrtiću u miješanoj vrtićkoj skupini.

reklama ; predškolska djeca ; jezik ; jezične strategije

Rad je rezultat istraživanja na znanstvenom projektu Hrvatska pisana baština od 17. do 19. stoljeća (br. 13.04.1.2.03), koji financira Sveučilište u Rijeci.

engleski

LET`S PLAY! ADVERTISING FOR PRESCHOOL CHILDREN

nije evidentirano

advertisement ; preschool children ; language ; linguistic strategies

nije evidentirano

Podaci o prilogu

92-104.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Unapređenje kvalitete života djece i mladih - tematski zbornik (II. dio)

Kaljača, Svetlana ; Nikolić, Milena

Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli

Podaci o skupu

VI. međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih

predavanje

19.06.2015-21.06.2015

Ohrid, Sjeverna Makedonija

Povezanost rada

Filologija