Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Konstruktivizam u nastavi prirode i društva: holistički pristup razvoju učeničkih kompetencija (CROSBI ID 625122)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Letina, Alena Konstruktivizam u nastavi prirode i društva: holistički pristup razvoju učeničkih kompetencija // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja: IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi / Matijević, Milan ; Opić, Siniša (ur.). Zagreb, 2015. str. 127-137

Podaci o odgovornosti

Letina, Alena

hrvatski

Konstruktivizam u nastavi prirode i društva: holistički pristup razvoju učeničkih kompetencija

Konstruktivistički pristup u nastavi prirode i društva podrazumijeva nastavu tijekom koje učenici aktivno i odgovorno sudjeluju u konstruiranju osobnog znanja i razumijevanja, uz uvažavanje prethodnih spoznaja i iskustava. Njegova je specifičnost konceptualizacija mješovitog kurikuluma usmjerenog prema rješavanju problemskih situacija te implementacija vrednovanja koje je sastavni dio procesa učenja. Kooperativno učenje u takvome okruženju na specifičan način omogućava učeniku preispitivanje osobnog viđenja svijeta kroz interpersonalnu interakciju, što uzrokuje turbulencije postojećih načina razmišljanja, njegov kognitivni rast i prilagodbu novim iskustvima. Konstruktivistički učitelj potiče učenike da na mnogo načina i kroz različite situacije i perspektive dođu do rješenja postavljenih problema i razviju kompetencije primjenjive u različitim situacijama, s drugačjim ciljem. U ovome radu razmatraju se temeljne postavke konstruktivističke paradigme i mogućnosti njene primjene u nastavi prirode i društva. U tom kontekstu predstavljeni su rezultati istraživanja kojemu je osnovni cilj bio utvrditi sklonost učitelja prema primjeni konstruktivističke paradigme u nastavi prirode i društva. Anketiranjem učitelja razredne nastave (N=126) preispitano je kakvu organizaciju nastave učitelji preferiraju, kao i učestalost primjene konstruktivističkih pristupa učenju i poučavanju u nastavi prirode i društva. Utvrđeno je da su učitelji skloniji konstruktivističkoj negoli tradicionalnoj paradigmi nastave te da konstruktivističke pristupe u nastavi prirode i društva primijenjuju relativno često. U cilju još uspješnije primjene interaktivnog konstruktivističkog pristupa u nastavi prirode i društva, u radu se donose zaključci o njegovu promicanju i mogućim daljnjim istraživanjima.

aktivno učenje; konstrukcija; konstruktivistički pristup; nastavni proces.

nije evidentirano

engleski

Constructivism in Science and Social Studies Teaching: A Holistic Approach to Development of Students` Competencies

nije evidentirano

active learning; construction; constructivist approach; teachers; teaching process.

nije evidentirano

Podaci o prilogu

127-137.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja: IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi

Matijević, Milan ; Opić, Siniša

Zagreb:

978-953-7210-82-3

Podaci o skupu

Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja

predavanje

13.04.2015-15.04.2015

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija