Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 765638

Konstruktivizam u nastavi prirode i društva: holistički pristup razvoju učeničkih kompetencija


Letina, Alena
Konstruktivizam u nastavi prirode i društva: holistički pristup razvoju učeničkih kompetencija // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja: IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi / Matijević, Milan ; Opić, Siniša (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet, 2015. str. 127-137 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Konstruktivizam u nastavi prirode i društva: holistički pristup razvoju učeničkih kompetencija
(Constructivism in Science and Social Studies Teaching: A Holistic Approach to Development of Students` Competencies)

Autori
Letina, Alena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja: IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi / Matijević, Milan ; Opić, Siniša - Zagreb : Učiteljski fakultet, 2015, 127-137

ISBN
978-953-7210-82-3

Skup
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.-15.04.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Aktivno učenje; konstrukcija; konstruktivistički pristup; nastavni proces.
(Active learning; construction; constructivist approach; teachers; teaching process.)

Sažetak
Konstruktivistički pristup u nastavi prirode i društva podrazumijeva nastavu tijekom koje učenici aktivno i odgovorno sudjeluju u konstruiranju osobnog znanja i razumijevanja, uz uvažavanje prethodnih spoznaja i iskustava. Njegova je specifičnost konceptualizacija mješovitog kurikuluma usmjerenog prema rješavanju problemskih situacija te implementacija vrednovanja koje je sastavni dio procesa učenja. Kooperativno učenje u takvome okruženju na specifičan način omogućava učeniku preispitivanje osobnog viđenja svijeta kroz interpersonalnu interakciju, što uzrokuje turbulencije postojećih načina razmišljanja, njegov kognitivni rast i prilagodbu novim iskustvima. Konstruktivistički učitelj potiče učenike da na mnogo načina i kroz različite situacije i perspektive dođu do rješenja postavljenih problema i razviju kompetencije primjenjive u različitim situacijama, s drugačjim ciljem. U ovome radu razmatraju se temeljne postavke konstruktivističke paradigme i mogućnosti njene primjene u nastavi prirode i društva. U tom kontekstu predstavljeni su rezultati istraživanja kojemu je osnovni cilj bio utvrditi sklonost učitelja prema primjeni konstruktivističke paradigme u nastavi prirode i društva. Anketiranjem učitelja razredne nastave (N=126) preispitano je kakvu organizaciju nastave učitelji preferiraju, kao i učestalost primjene konstruktivističkih pristupa učenju i poučavanju u nastavi prirode i društva. Utvrđeno je da su učitelji skloniji konstruktivističkoj negoli tradicionalnoj paradigmi nastave te da konstruktivističke pristupe u nastavi prirode i društva primijenjuju relativno često. U cilju još uspješnije primjene interaktivnog konstruktivističkog pristupa u nastavi prirode i društva, u radu se donose zaključci o njegovu promicanju i mogućim daljnjim istraživanjima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Alena Letina, (317842)