Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 764550

Modernizacija školstva u Lici na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće: djelovanje strukovnih i obrazovnih društava


Brlić, Ivan; Bušljeta Tonković, Anita; Šimunić, Nikola
Modernizacija školstva u Lici na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće: djelovanje strukovnih i obrazovnih društava // V. Dani Šime i Ante Starčevića
Gospić, Hrvatska, 2015. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Modernizacija školstva u Lici na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće: djelovanje strukovnih i obrazovnih društava
(Modernization of Education in Lika at the Turn of the 20th Century: Professional and Educational Associations' Activities)

Autori
Brlić, Ivan ; Bušljeta Tonković, Anita ; Šimunić, Nikola

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
V. Dani Šime i Ante Starčevića

Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 7-8.05.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Gospićka gimnazija; Mijat Stojanović; školstvo; učiteljsko društvo
(Education; Gymnasium in Gospić; Mijat Stojanović; teachers’ association.)

Sažetak
Krajem 19. stoljeća uslijed postupnog napuštanja vojnokrajiških odnosa i prodora građansko-kapitalističkih procesa javila se potreba za snažnijim razvojem obrazovanja na području Like, Gacke i Krbave. Zastarjeli modeli vojnokrajiškoga školskog sustava promijenili su se uslijed nove Mažuranićeve školske reforme. U to je vrijeme osnovana i Realna gimnazija u Gospiću. Uz pomoć školskih nadzornika, učitelja i ostalih lokalnih aktera u Lici su osnivane školske zaklade i učiteljska društva. Razvoju školstva u Lici posebno su doprinijeli stručnjaci poput pedagoga, povjesničara i književnika koji su i nakon napuštanja ličkog prostora nastojali svojim profesionalnim kompetencijama pomoći ličkim školama. Ovaj rad odgovara na istraživačko pitanje u kojoj su mjeri ondašnji nositelji razvoja školstva u Lici pomogli sveopćem obrazovnom i kulturnom napretku tadašnje Ličko- krbavske županije. Također je prikazano u kojoj mjeri su takvi oblici udruživanja, prilagođeni suvremenom obrazovnom kontekstu, jedan od modela povezivanja najvažnijih dionika obrazovanja u Lici. Rad počiva na pretpostavci o povezanosti djelovanja udruga i razvoja školstva na prostoru Like.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Povijest



POVEZANOST RADA


Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb