Metodički pristup drami u čitankama za razrednu nastavu (CROSBI ID 776789)
Druge vrste radova | ostali članci/prilozi
Podaci o odgovornosti
Grahovac-Pražić, Vesna ; Mesić, Ivanka
hrvatski
Metodički pristup drami u čitankama za razrednu nastavu
Dramski tekstovi zbog svoje prirode i namjene zahtijevaju drugačiji metodički pristup koji u sebi ujedinjuje literarni i teatrološki metodički pristup. Cilj književno-scenskog odgoja i obrazovanja je osposobljavanje učenika za aktivno čitanje, gledanje i slušanje dramskih ostvarenja. U programskim koncepcijama je igrokaz afirmiran kao književno-scensko djelo, iako uočavamo vrlo skromnu zastupljenost teatroloških pojmova koji se javljaju samo u prva dva razreda osnovne škole. Istraživački dio ovog rada temelji se na analizi metodičkog pristupa igrokazu u početnicama, čitankama i integriranim udžbenicima odobrenim od Ministarstva znanosti obrazovanja i športa u školskoj godini 2011./2012. Može se zaključiti kako svi udžbenici afirmiraju literarno-teatrološki pristup igrokazu. Metodički instrumentarij nedovoljno afirmira teatrološki pristup koji se u najvećem postotku javlja u pitanjima i zadatcima za samostalan i stvaralački rad, a najmanje u pitanjima i zadatcima za razumijevanje i tumačenje teksta. Iz tog razloga uočavamo kako teatrološki metodički sustav u potpunosti znanstveno nije uspostavljen, te se otvara pitanje njegove uključenosti u udžbenike književnosti.
drama; razredna nastava; Hrvatski jezik; literarni i teatrološki pristup; udžbenici književnosti
nije evidentirano
engleski
Methodological Approach to Drama is Primary School Reading Books
nije evidentirano
drama; primary school; the Croatian language; literary and theatrological approach; literary textbooks
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Iskustva i perspektive ranog učenja jezika i književnosti u suvremenom europskom kontekstu
2014.
nije evidentirano
objavljeno