Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 764006

Uloga nastave književnosti u razvijanju čitateljskih kompetencija


Sabljić, Jakov; Komić, Ines
Uloga nastave književnosti u razvijanju čitateljskih kompetencija // Vaspitanje i obrazovanje: časopis za pedagošku teoriju i praksu, XXXIX (2014), 4; 123-136 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 764006 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga nastave književnosti u razvijanju čitateljskih kompetencija
(The role of literature classes in reading competences development)

Autori
Sabljić, Jakov ; Komić, Ines

Izvornik
Vaspitanje i obrazovanje: časopis za pedagošku teoriju i praksu (0350-1094) XXXIX (2014), 4; 123-136

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
nastava književnosti; čitateljske kompetencije; nastavne metode; praktični primjeri
(literature classes; reading competences; teaching methods; practical examples)

Sažetak
Pomak u kurikulumskoj politici i planiranju s prijenosa znanja na razvoj kompetencija znači zaokret u pristupu odgoju i obrazovanju i načinu njihova programiranja. "Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje" (2011) vrlo je važan dokument u kojem su po obrazovnim ciklusima popisana postignuća iz jezično-komunikacijskoga područja: pripremanje za čitanje, primjenjivanje strategija za čitanje, razumijevanje različitih vrsta tekstova u tiskanom i elektroničkom obliku, čitanje iz potrebe, sa zanimanjem i zadovoljstvom, upoznavanje i poštivanje hrvatske kulture, kultura nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj i drugih kultura. Posrijedi su čitateljske kompetencije koje se tijekom školovanja trebaju razvijati i usavršavati, posebice tijekom osnovnoškolskoga odgoja i obrazovanja. Nastava književnosti u tom procesu ima ključnu ulogu, a da bi se njezini ciljevi i zadaće ostvarili u potpunosti, nužno je primjenjivati učinkovite metode, tehnike i postupke u razvijanju čitateljskih kompetencija. U članku su opisani metodički primjeri djelotvorni u nastavnoj i izvannastavnoj primjeni.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Jakov Sabljić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Sabljić, Jakov; Komić, Ines
Uloga nastave književnosti u razvijanju čitateljskih kompetencija // Vaspitanje i obrazovanje: časopis za pedagošku teoriju i praksu, XXXIX (2014), 4; 123-136 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Sabljić, J. & Komić, I. (2014) Uloga nastave književnosti u razvijanju čitateljskih kompetencija. Vaspitanje i obrazovanje: časopis za pedagošku teoriju i praksu, XXXIX (4), 123-136.
@article{article, year = {2014}, pages = {123-136}, keywords = {literature classes, reading competences, teaching methods, practical examples}, journal = {Vaspitanje i obrazovanje: \v{c}asopis za pedago\v{s}ku teoriju i praksu}, volume = {XXXIX}, number = {4}, issn = {0350-1094}, title = {The role of literature classes in reading competences development}, keyword = {literature classes, reading competences, teaching methods, practical examples} }