Uloga lektire u razvoju čitalačke pismenosti u razrednoj nastavi (CROSBI ID 395421)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Dolenec, Lucija
Cvikić, Lidija
hrvatski
Uloga lektire u razvoju čitalačke pismenosti u razrednoj nastavi
Ovaj se diplomski rad bavi istraživanjem stavova učitelja o ulozi lektire u razvoju čitalačke pismenosti u nižim razredima osnovne škole. U uvodnome se dijelu rada raspravlja o određenju čitalačke pismenosti, njezinim sastavnicama i načinima na koje se razvija te se raspravlja o postignućima učenika Republike Hrvatske u međunarodnim ispitivanjima čitalačke pismenosti. U tome se dijelu također raspravlja o lektiri i njezinome određenju u obrazovnim dokumentima. U središnjem se dijelu rada prikazuje istraživanje stavova učitelja o ulozi lektire u razvoju čitalačke pismenosti u nižim razredima osnovne škole. Istraživanje je provedeno pommoću upitnika na uzorku od 44 ispitanika, učitelja razredne nastave. Provedeno istraživanje donijelo je nekoliko važnih spoznaja. Pokazalo je da većina ispitanih učitelja poznaje određenje pojma čitalačke pismenosti, no pokazuju nesigurnost u poznavanju načina na koji se ona razvija, a dio učitelja teško određuje vrste tekstova koji doprinose razvoju čitalačke pismenosti. Također, znatan dio učitelja pri obradi lektirnoga djela najčešće potiče razumijevanje teksta na nižoj i srednjoj razini čitalačke pismenosti, a znatno rjeđe na višoj razini. Rezultati istraživanja pokazuju da bi se u obrazovanju učitelja više pozornosti trebalo posvetiti razumijevanju pojma čitalačke pismenosti i načinima njezina razvoja.
lektira; čitalačka pismenost; PISA; PIRLS; stavovi učitelja
nije evidentirano
engleski
Obligatory reading (lektira) and its role in developing reading literacy in lower grades of primary school
nije evidentirano
obligatory reading; reading literacy; PISA; PIRLS; teachers attitude
nije evidentirano
Podaci o izdanju
42
01.06.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb