Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Više nemamo stila (CROSBI ID 624635)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Lah, Nataša Više nemamo stila // III. Teorijski dijalozi, međunarodni znanstveni skup Katedre za teoriju umjetnosti OPU, FFRI. 2015. str. ---

Podaci o odgovornosti

Lah, Nataša

hrvatski

Više nemamo stila

Nejasna pozicija stila u likovnosti, može postati bitno razumljivija uvažimo li značaj povijesnih prekretnica, koje su izazvale nepovratna razgraničenja teorijskog statusa i društvene uloge stila u povijesti umjetnosti i to u razdoblju nakon 1764. godine, kada je Johann Joachim Winckelman stilistiku izdvojio iz retorike, proširivši područje nadležnosti stila na povijest umjetnosti, usidrivši ga time u vremensku dimenziju da bi omogućio stilsku analizu povijesnih razdoblja u umjetnosti. No, posve se zanemaruje činjenica, da je gotovo istovremeno sa stjecanjem disciplinarne autonomije stila započeo i njezin rascjep, preciznije, započeo je veliki povijesno teorijski prijepor oko definicije onoga što smatramo „prepoznatljivim odlikama“ umjetničkog djela, a time i stila. Kodifikacija, kao jedan od kvalifikativa stilskih odlika, od perioda ranog romantizma postupno gubi kredibilet, a razdvajanjem nazora na umjetnost u povijesnom sukobu „struke“ i „kritike“ Pariškog Salona, konačno gubi i svoje uporište, barem u onom dijelu produkcije koja je našla svoje mjesto na najvišim ljestvicama vrijednosti produkcije od druge polovine XIX i prve XX stojeća, pa do postmodernizma kad se situacija u potpunosti mijenja. Stil u razdoblju modernizma traži drugi i drugačiji pristup od svih koji su mu prethodili, pa se komparativno praćenje pojačano izražajnih odlika temelji na psihološkim i faktorima izobrazbe promatrača, njegovoj sklonosti konformizmu mainstreama ili subverzivnim politikama modernističkog elitizma umjetnosti. Drugim riječima, radi se o kompleksnom sustavu percepcije, recepcije i odabira točke motrenja (kontekstualizacije). Navedene faktore možemo jednom riječju nazvati svojstvom odabira onoga što ćemo smatrati očevidno prepoznatljivim. Konačni gubitak stilske autonomije djela dogodio se u razdoblju postmodernizma kada djelo postaje u potpunosti stilski nefunkcionalno. Estetička komunikacija i kritika, a ne više djelo, razlučuju prepoznatljivost i izražavaju originalnost. Klasifikacija i kodifikacija djela ne temelje se više na očevidnosti, odnosno na naglašenoj vizualnoj izražajnosti već na kritici i teoriji, što problem stila, kao i cjelokupan problem predmetnosti umjetničkog djela, seli u područje intertekstualnih teorija o smislenoj izražajnosti vizualnih pojava, a time (dijelom) i umjetnosti.

stil u vizualnoj umjetnosti ; očevidnost ; stilska dihotomija romantizma ; stil modernizma ; krah stila

nije evidentirano

engleski

We have no style

nije evidentirano

style in the visual arts ; stylistic dichotomy of Romanticism ; style of modernism ; dissoluton of style

nije evidentirano

Podaci o prilogu

---.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

III. Teorijski dijalozi, međunarodni znanstveni skup Katedre za teoriju umjetnosti OPU, FFRI

Podaci o skupu

Teorijski dijalozi

predavanje

27.04.2015-27.04.2015

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Povijest umjetnosti