V-dijagrami u matematičkom obrazovanju (CROSBI ID 624629)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Juričić Devčić, Marija
hrvatski
V-dijagrami u matematičkom obrazovanju
U posljednje vrijeme razvijeni su brojni alati za vizualizaciju znanja koji sve više imaju primjenu i u obrazovanju. Među različitim oblicima vizualizacije znanja, V-dijagram se ističe kao alat koji poboljšava metakognitivne sposobnosti učenika. V-dijagram je specifična vrsta kognitivne mape sa zadanom strukturom. U osnovi, V-dijagram je tehnika učenja zasnovana na teoriji konstruktivizma, usmjerena prema učeniku te učenju istraživanjem i otkrivanjem. Taj alat omogućava učenicima razumjeti kako su događaji, procesi ili predmeti smisleno povezani, s ciljem da percipiraju spregu između onoga što je poznato i ono što tek treba otkriti i razumjeti u rješavanju nekog znanstvenog problema. V-dijagram strukturalno i vizualno povezuje metodološke aspekte neke aktivnosti s njenim temeljnim konceptualnim aspektima, oslanjajući se pritom na značajnu ulogu pojmova u učenju i pamćenju. V-dijagram ima dvije strane: konceptualnu (znanje) i metodološku (procesi). Obje strane su interakcijski povezane i ovisne, za što su odgovorna fokusna pitanja izravno povezana s događajima i/ili objektima. Događaji i/ili objekti su od izuzetne važnosti za formuliranje istraživačkih fokusnih pitanja, a samim tim i za daljnju interakciju među komponentama povezanima s konceptualnom i metodološkom stranom dijagrama. V-dijagrami imaju značajnu primjenu u evaluaciji i ocjenjivanju znanja. U matematici se V-dijagram uspješno koristi u rješavanju matematičkih problema.
V-dijagram; matematika; rješavanje problema; obrazovanje; vizualizacija znanja
nije evidentirano
engleski
V-diagrams in mathematical education
nije evidentirano
V-diagram; mathematics; problem solving; education; knowledge visualization
nije evidentirano
Podaci o prilogu
129-138.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
14. Dani Mate Demarina - Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja
Prskalo, Ivan i dr.
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-72-4
Podaci o skupu
14. dani Mate Demarina : Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja
predavanje
29.05.2014-30.05.2014
Topusko, Hrvatska