Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 762584

Značajke tržišnog natjecanja u softverskoj industriji Republike Hrvatske


Rupčić, Nataša; Kurjaković, Marina
Značajke tržišnog natjecanja u softverskoj industriji Republike Hrvatske // Praktični menadžment, 5 (2014), 1; 29-40 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Značajke tržišnog natjecanja u softverskoj industriji Republike Hrvatske
(Characteristics of market competition in the software industry in the Republic of Croatia)

Autori
Rupčić, Nataša ; Kurjaković, Marina

Izvornik
Praktični menadžment (1847-8107) 5 (2014), 1; 29-40

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Tržišna struktura ; softverska industrija ; menadžersko odlučivanje
(Market structure ; software industry ; managerial decision making)

Sažetak
Softverska industrija ima stratešku važnost za razvoj Republike Hrvatske samostalno, ali i kao pokretačka industrija za razvoj ostalih industrija. Ona uključuje poduzeća za razvoj, izradu i održavanje softverskih rješenja. Cilj ovoga istraživanja je utvrditi značajke softverske industrije, istražiti i analizirati čimbenike koji utječu na njenu tržišnu strukturu te utvrditi njen profitni potencijal. Na toj osnovi moguće je donijeti učinkovite poslovne odluke vezane za donošenje strategije u svrhu povećanja konkurentnosti. Tržišna struktura neke industrije obuhvaća čimbenike kao što su broj poduzeća koja djeluju na nekom tržištu, relativna veličina poduzeća, tehnološki, troškovni i tržišni uvjeti te stupanj jednostavnosti ulaska u neku industriju. Problem istraživanja odnosi se stoga na analizu čimbenika tržišne strukture softverske industrije Republike Hrvatske koji služe kao temelj donošenja menadžerskih odluka. Radna hipoteza glasi: sustavnim proučavanjem tržišne strukture, ponašanja i performansa poduzeća softverske industrije Republike Hrvatske moguće je predložiti mjere radi povećanja uspješnosti poslovanja poduzeća i unaprjeđivanja njihove konkurentnosti. Kako bi unaprijedila performanse i konkurentnu poziciju, poduzeća softverske industrije Republike Hrvatske trebaju se usmjeriti ka podizanju operativne učinkovitosti te razvijanju strategije kojom će unaprjeđivati inovacijski potencijal i na njemu temeljenu proizvodnu diferencijaciju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
13.02.1.3.06

Ustanove
Ekonomski fakultet, Rijeka

Autor s matičnim brojem:
Nataša Rupčić, (265293)