Utjecaj tradicijske glazbe na razvoj interkulturalnih kompetencija kod učenika (CROSBI ID 624237)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Drandić, Dijana
hrvatski
Utjecaj tradicijske glazbe na razvoj interkulturalnih kompetencija kod učenika
U radu se istražuje povezanost između tradicijske glazbe i interkulturalnih kompetencija kod učenika. U uvodnom dijelu rada pojašnjavaju se osnovni pojmovi istraživanja usmjereni na područje interkulturalnog obrazovanja. Polazeći od činjenice da važno mjesto u nastavi glazbene kulture dobiva stvaranje interesa i kulture slušanja i interpretiranja glazbenih sadržaja vezanih uz tradicijsku glazbu područja u kojem učenik živi, učitelji kroz multikulturalnost glazbe poučavaju učenike razumijevanju i poznavanju vrijednosti različitih tradicija kao kulturnih vrijednosti pripadnika različitih kultura. U nastavku teksta predstavlaju se rezultati istraživanja provedeni u osnovnim školama grada Pule na uzorku od 123 nastavnika primarnog obrazovanja i glazbene kulture. Za istraživanje smo konstruirali upitnik koji mjeri vrijednosti tradicijske glazbe Istre u razvoju interkulturalnih kompetencija kod učenika. Kako tradicijska glazba Istre nije samo „istarska glazba“ već i glazba svih onih koji su doseljavanjem stotinama godina prije sa sobom donijeli svoju kulturu i tradiciju, istraživanjem smo utvrdili da usmjerenost na sadržaje iz tradicijske glazbe potiče razvoj interkulturalnih kompetencija kod učenika, posebno interkulturalne osjetljivosti koja predstavlja emocionalnu kompetenciju kroz poštivanje, prihvaćanje i integriranje kulturnih razlika važnih za međusobnu interakciju i pozitivno ozračje u razredu. Nadalje, vrijednosti iz tradicijske glazbe utječu na razvoj estetskih sposobnosti, te potiču i razvijaju učeničko glazbeno stvaralaštvo.
interakcija ; interkulturalno obrazovanje ; različitost kultura ; tradicijska glazba ; učenik
nije evidentirano
engleski
The influence of the traditional music on the development of intercultural competencies of students
nije evidentirano
interaction ; intercultural education ; different cultures ; traditional music ; student
nije evidentirano
Podaci o prilogu
158-167.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja
Jerković, B., Škojo, T.
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-58055-5-7
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096