Prilagodljivo e-učenje zasnovano na stilovima učenja korisnikâ (CROSBI ID 395245)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Nakić, Jelena
Glavinić, Vlado ; Granić, Andrina
hrvatski
Prilagodljivo e-učenje zasnovano na stilovima učenja korisnikâ
Istraživanje u okviru disertacije usmjereno je na proučavanje individualnih razlika među korisnicima sustava e-učenja te utjecaja individualnih obilježja korisnika na kvalitetu interakcije i na postignuća u učenju. U predstavljenom istraživanju identificiran je skup individualnih razlika koje utječu na proces i ishode učenja korištenjem prilagodljivih sustava e-učenja te je oblikovana taksonomija individualnih obilježja korisnika koji se primjenjuju kao izvori prilagođavanja u sustavima e-učenja. Među karakteristikama korisnika koji imaju najveći utjecaj na interakciju korisnika sa prilagodljivim sustavom ističu se stilovi učenja. Stoga je u okviru istraživanja razvijen model prilagođavanja on-line kolegija stilovima učenja njegovih polaznika. Definirani model prilagođavanja ostvaruje prilagodljivost kolegija na najnižjoj razini nastavnih sadržaja odnosno na razini nastavnih pojmova. Model donosi smjernice za prilagođavanje te metode i tehnike kojima se definirani mehazmi prilagođavanja mogu implementirati u konkretno okruženje. Predloženi model se konkretizira u u slučaju korištenja na on-line kolegiju u sustavu Moodle. Prilagodljivost kolegija stilovima učenja osigurava modul za oblikovanje prilagodljivih lekcija, nazvan Adaptedlesson, koji je realiziran kao nadogradnja sustava Moodle. Prilagodljivo ponašanje on-line kolegija razvijenih korištenjem modula Adaptedesson očituje se u automatiziranom individualno prilagođenom redoslijedu i načinu prikaza stranica sadržaja te u podršci polaznicima kolegija u orijentaciji i kretanju po sadržaju. Valjanost predloženog modela prilagođavanja stilovima učenja empirijski je potvrđena u studijama vrednovanja upotrebljivosti i učinkovitosti prototipnog prilagodljivog on-line kolegija.
e-učenje; individualne razlike; stilovi učenja; prilagodljivi sustavi e-učenja; model prilagođavanja; vrednovanje; upotrebljivost prilagodljivih sustava e-učenja
nije evidentirano
engleski
Adaptive e-learning based on users learning styles
nije evidentirano
e-learning; individual differences; learning styles; adaptive e-learning systems; adaptivity model; evaluation; usability of adaptive learning systems
nije evidentirano
Podaci o izdanju
183
27.02.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Zagreb