Analiza polijetanja male radio-upravljane letjelice (CROSBI ID 395244)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Rožman, Filip
Vrdoljak, Milan
hrvatski
Analiza polijetanja male radio-upravljane letjelice
Cilj ovog rada je analizirati performanse male radio-upravljane letjelice u polijetanju u ovisnosti o masi letjelice, tj. u ovisnosti o masi tereta koji letjelica nosi. Promatrana letjelica je modifikacija letjelice HUSZ Vulture koja je napravljena za natjecanje Air Cargo Challenge 2013. Modifikacija se sastojala od promjene tipa podvozja. HUSZ Vulture ima konfiguraciju podvozja sa stražnjim kotačem, a promatrana letjelica ima konfiguraciju podvozja sa prednjim kotačem. Za analizu polijetanja korišten je model gibanja središta mase nadopunjen jednadžbama gibanja oko središta mase tijekom rotacije letjelice na pisti. Prije same analize bilo je potrebno prikupiti podatke o letjelici. Prilikom određivanja položaja osovine stražnjih kotača, trebalo se pobrinuti da ona bude tako pozicionirana u odnosu na središte mase da se prilikom propinjanja letjelice oko stražnjih kotača (kad je letjelica još u doticaju sa tlom) središte mase ne nađe iza osovine stražnjih kotača jer bi to onemogućilo polijetanje. Parametri koji se mijenjaju sa povećanjem mase letjelice i čije je promjene važno odrediti su pozicija težišta letjelice i moment tromosti oko lateralne osi. Teretni prostor je tako konstruiran da se dodavanjem utega težište letjelice pomiče samo prema dolje. Budući da je krilo letjelice relativno blizu tlu, u analizu polijetanja uključen je i utjecaj tla. Rezultati dobiveni analizom sa utjecajem tla i bez njega su uspoređivani kako bi se pokazao značaj utjecaja tla na polijetanje male letjelice. Ustanovljeno je da je utjecaj tla kod malih letjelica značajan. Glavni parametar na temelju kojeg su se ocjenjivale performanse letjelice bila je duljina polijetanja, a rezultati analize su pokazali da letjelica može uspješno poletjeti sa svakim od zadanih tereta. Među rezultatima analize su se također promatrale promjene kuta propinjanja, kuta penjanja, napadnog kuta, kuta otklona kormila visine te brzine i visine leta. Također, promatrale su se promjene brzine pri polijetanju i brzine gubitka uzgona u ovisnosti o masi tereta, kao i prijeđene udaljenosti tijekom pojedinih faza i vrijeme trajanja tih faza.
polijetanje; performanse; utjecaj tla; HUSZ Vulture; model gibanja središta mase
nije evidentirano
engleski
Take-off Analysis for Small Radio-controlled Aircraft
nije evidentirano
polijetanje; performanse; utjecaj tla; HUSZ Vulture; model gibanja središta mase
nije evidentirano
Podaci o izdanju
41
04.03.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Zagreb