Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 761535

Kako studenti medicine doživljavaju grupnu psihodramu


Mindoljević Drakulić, Aleksandra; Gruden, Vladimir; Vidas, Mercedes; Bilić, Vedran
Kako studenti medicine doživljavaju grupnu psihodramu // 15. Dani Ramira Bujasa
Zagreb, 2001. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


Naslov
Kako studenti medicine doživljavaju grupnu psihodramu
(How Medical Students Perceive Group Psychodrama)

Autori
Mindoljević Drakulić, Aleksandra ; Gruden, Vladimir ; Vidas, Mercedes ; Bilić, Vedran

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
15. Dani Ramira Bujasa / - Zagreb, 2001

Skup
15. Dani Ramira Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13. - 15. 12. 2001

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Grupna psihoterapija; analitička psihodrama; studenti medicine
(Group psychotherapy; analytical psychodrama; medical students)

Sažetak
Psihodrama je scenskoekspresivna psihoterapijska tehnika čiji je dijagnostički i terapijski efekt spontane scenske igre početkom 20.stoljeća prvi uočio i primijenio liječnik Jakob Levy Moreno. Od 70-ih se godina prošloga stoljeća u Klinici za psihološku medicinu u terapijskom radu s bolesnicima (djecom, adolescentima i odraslima) provodi grupna i individualna analitička psihodrama. No, osim u umjetničke i terapijske svrhe primjena psihodrame može biti u edukativne svrhe. Cilj je našeg rada bio da tijekom vježbi iz jednosemestralnog kolegija „Psihološka medicina“ studente 3.godine Medicinskog fakulteta u Zagrebu, upoznamo s grupnom psihodramom kao dodatnom mogućom praktičnom i kliničkom psihologijskom izobrazbom. Budući da su se svi ispitani studenti prvi pu susreli s tom dijagnostičkom i terapijskom tehnikom („naivni“ ispitanici) te nije postojala nikakva prisila dolaska na taj dio vježbi, autore je pritom zanimalo kako je taj psihički zdravi dio populacije uopće doživio psihodramu. Za tu je prigodu izrađena kratka anketa s nekoliko pitanja o studentskim stajalištima vezanim uz provođenu psihodramu. Anketiranje je provedeno u 4 manje skupine, zadnjeg dana vježbi, u lipnju 2001. godine u opservacijskoj sobi Klinike za psihološku medicinu. Anketiran je 31 student, treće godine. Rezultati su pokazali da su studenti imali veoma podijeljena razmišljanja i doživljaje o toj psihoterapijskoj tehnici. Naime, 2/3 ispitanih studenata psihodramu je doživjelo kao iznimno negativno osobno iskustvo dok je trećina preostalih studenata imala pozitivan osjećaj u odnosu na takav vid praktične edukacije, navodeći da ih je ovakav način izobrazbe poticao na razmišljanje i učvršćivao njihovo samopouzdanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Klinički bolnički centar Zagreb