Ispitivanje razvoja leksičke kompetencije osnovnoškolskih učenika na primjeru poznavanja frazema (CROSBI ID 624067)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Gazdić-Alerić, Tamara ; Vranešević, Dunja ; Pešić- Ilijaš, Tatjana
hrvatski
Ispitivanje razvoja leksičke kompetencije osnovnoškolskih učenika na primjeru poznavanja frazema
Analizom Nastavnoga plana i programa za osnovnu školu (2006.) i udžbenika predmeta Hrvatski jezik uočeno je da se frazeologiji i frazemima hrvatskoga jezika ne posvećuje dovoljno pozornosti, u čemu se prepoznaje i uzrok nerazumijevanja teksta u cjelini u kojima se frazemi pojavljuju. Polazište istraživanja bila je pojavnost frazema u udžbenicima za 4. razred osnovne škole, kao završnoga razreda u razrednoj nastavi, i ispitivanje razumijevanja frazema iz proučenih udžbenika među učenicima 4. razreda. Istim su testovima ispitani i učenici 8. razreda osnovne škole. U istraživanju se pošlo od pretpostavke da učenici znaju značenje frazema jer se oni nalaze u njihovim čitankama i jezičnim udžbenicima Hrvatskoga jezika te da će učenici 8. razreda pokazati bolje rezultate u razumijevanju frazema s obzirom na to da su jezično kompetentniji od učenika 4. razreda i da su frazeme obrađivali na nastavi u skladu s nastavnom jedinicom predviđenom Nastavnim planom i programom za OŠ. Istraživanje je provedeno u osnovnim školama Grada Zagreba (N = 300). Na temelju dobivenih rezultata razumijevanja frazema moći će se donijeti odgovarajući zaključci u vezi s tim jesu li učenici dovoljno upoznati sa značenjem frazema s kojima se susreću u svojim udžbenicima i treba li uključiti frazeologiju u kurikul od razredne do sveučilišne nastave s primjerenijim brojem sati, što bi sigurno pridonijelo kvalitetnijem razumijevanju značenja frazema i kvalitetnijem razumijevanju značenja različitih vrsta i govorenih i pisanih tekstova u kojima se oni pojavljuju.
frazem; komunikacijska kompetencija; kurikul; nastava jezika; udžbenici
nije evidentirano
engleski
Knowledge of Idioms as a Means of Researching the Lexical Competence of Pupils in Primary School
nije evidentirano
communicative competence; curriculum; idiom; language classes; textbooks
nije evidentirano
Podaci o prilogu
56-56.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Gazdić-Alerić, Tamara ; Rijavec, Majda
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-77-9
Podaci o skupu
8. Međunarodna znanstvena konferencija Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu – Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja
predavanje
13.04.2015-15.04.2015
Opatija, Hrvatska