Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj ključnih činitelja uspjeha pri odabiru poslovne strategije nastupa građevinskih poduzeća na inozemnim tržištima (CROSBI ID 395184)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Lovrenčić Butković, Lana Utjecaj ključnih činitelja uspjeha pri odabiru poslovne strategije nastupa građevinskih poduzeća na inozemnim tržištima / Katavić, Mariza ; Cingula, Marijan (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2015

Podaci o odgovornosti

Lovrenčić Butković, Lana

Katavić, Mariza ; Cingula, Marijan

hrvatski

Utjecaj ključnih činitelja uspjeha pri odabiru poslovne strategije nastupa građevinskih poduzeća na inozemnim tržištima

Današnja razina globalizacije i intenziviranje svjetske konkurencije rezultirala je povećanjem broja poduzeća koja teže internacionalizaciji svog poslovanja, a internacionalizacija građevinskih poduzeća dobiva sve veći značaj i dolazi u fokus istraživačkog interesa unutar, ali i izvan akademske zajednice. Ona predstavlja veliki izazov pogotovo za menadžere i vlasnike građevinskih poduzeća prije svega zbog specifičnosti same građevinske industrije. Odabir koju poslovnu strategiju nastupa na inozemnom tržištu odabrati, za poduzeće predstavlja skup velikog broja unutarnjih i vanjskih činitelja. U ovom istraživanju poslovne strategije nastupa na inozemnom tržištu kategorizirane su u dvije osnovne grupe: privremene i stalne strategije. Koncept ključnih činitelja uspjeha uspješno se primjenjuje već više od 40 godina, pogotovo u području strateškog upravljanja i u području upravljanja projektima, a veliku je primjenu našao u upravljanju građevinskim projektima. Stoga se ovim istraživanjem željelo ispitati postoji li međuovisnost između ključnih činitelja uspjeha karakterističnih za internacionalne projekte se odabirom poslovne strategije nastupa na inozemnom tržištu, kao i na izvršenje poduzeća. Istraživanje je provedeno dubinskim intervjuima sa 35 hrvatskih građevinskih poduzeća koja su ostvarivala prihode iz inozemstva unazad 10 godina. Analiza dobivenih podataka potvrdila je postojanje međuovisnosti između pojedinih ključnih činitelja uspjeha i odabira strategije nastupa na inozemnim tržištima, pokazavši kako zadovoljenje ključnih činitelja uspjeha povezanih sa projektom implicira na korištenje privremenih strategija, dok su za stalne poslovne strategije puno više ključni eksterni činitelji uspjeha. Zaključci teorijskog dijela ove disertacije i prihvaćene hipoteze empirijskog istraživanja potvrđuju relevantnost korištenja koncepta ključnih činitelja uspjeha u definiranju poslovne strategije nastupa na inozemnim tržištima za građevinska poduzeća, koje će doprinijeti razvoju poslovanja na globalnom tržištu za hrvatska građevinska poduzeća, kao i poboljšanju internacionalnog izvršenja njihova poslovanja.

ključni činitelji uspjeha; internacionalizacija poslovanja; strategije nastupa na inozemnim tržištima; građevinska poduzeća; izvršenje poslovanja

nije evidentirano

engleski

Influence of key success factors for construction companies when choosing a business strategy performances on foreign markets

nije evidentirano

key success factors; internationalisation; enttry modes; construction companies; performance

nije evidentirano

Podaci o izdanju

214

15.04.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija