Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poremećaji iz autističnog spektra: što nakon procjene? (CROSBI ID 395168)

Ocjenski rad | diplomski rad

Popčević, Klara Poremećaji iz autističnog spektra: što nakon procjene? / Ivšac Pavliša, Jasmina (mentor); Šimleša, Sanja (neposredni voditelj). Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2014

Podaci o odgovornosti

Popčević, Klara

Ivšac Pavliša, Jasmina

Šimleša, Sanja

hrvatski

Poremećaji iz autističnog spektra: što nakon procjene?

Svako dijete s poremećajima iz autističnog spektra (PAS) jedinstveno je po svojim jezičnim i sociokognitivnim sposobnostima, stupnju poteškoća te podršci koju dobiva iz okoline. Uslijed toga svako dijete prolazi različite putove terapeutskog i predškolskog uključivanja te postiže različit napredak. Budući da u Republici Hrvatskoj ne postoji sustavno praćenje ove djece nakon postupka procjene niti postoji uvid u čimbenike koji su povezani s njihovim uključivanjem u predškolski sustav, cilj je ovog rada pružiti uvid u funkcioniranje dijagnostičkog, terapeutskog i odgojno-obrazovnog sustava te položaj djece s PAS unutar njega. Kako bi se dobili ovi podaci, osmišljen je i proveden upitnik s roditeljima 40 djece atipičnog komunikacijskog razvoja. Kvalitativnom i statističkom analizom roditeljskih odgovora ispitala se povezanost dobi roditeljskog prepoznavanja poteškoća s početkom dobivanja stručne podrške, povezanost dijagnoze djeteta s pojedinim oblikom uključivanja, povezanost roditeljskog zadovoljstva s pojedinim oblikom uključivanja te povezanost broja stručnih suradnika u vrtiću s upisom djece s PAS u vrtić. Funkcioniranje djece s PAS uvelike je određeno njihovim kognitivnim i jezičnim sposobnostima te je stoga ispitana povezanost mentalne i jezične dobi sudionika. Rezultati pokazuju važnost ranog prepoznavanja teškoća budući da postoji povezanost dobi u kojoj se prepoznaju teškoće s početkom dobivanja stručne podrške. Nije pronađena povezanost između dijagnoze djeteta i roditeljskog zadovoljstva s pojedinim oblikom uključivanja što upućuje na zaključak kako se ne može izdvojiti jedan oblik uključivanja kao optimalan, budući da je uspjeh uključivanja povezan s mnoštvom različitih čimbenika. Uvidom u roditeljske odgovore uočava se da je jedan od najbitnijih čimbenika educiranost i pozitivan stav odgojiteljica, a manje utjecaja imaju stupanj poteškoća djeteta i sam oblik uključivanja. Roditelji ukazuju na brojne probleme u sustavu kao što je na primjer nedovoljna pripremljenost predškolskog sustava za uključivanje djece s PAS.

poremećaji iz autističnog spektra; dijagnostika; terapija; predškolsko uključivanje

nije evidentirano

engleski

Autism Spectrum Disorders: What Happens After Assessment?

nije evidentirano

Autism Spectrum Disorders; diagnostic procedures; therapy; preschool education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

59

12.03.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija