Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Plakati Zagrebačkog zbora u međuratnom razdoblju (1922.−1940.) − prilog povijesti hrvatskog grafičkog dizajna (CROSBI ID 218106)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Magaš Bilandžić, Lovorka Plakati Zagrebačkog zbora u međuratnom razdoblju (1922.−1940.) − prilog povijesti hrvatskog grafičkog dizajna // Peristil : zbornik radova za povijest umjetnosti, 57 (2014), 209-219

Podaci o odgovornosti

Magaš Bilandžić, Lovorka

hrvatski

Plakati Zagrebačkog zbora u međuratnom razdoblju (1922.−1940.) − prilog povijesti hrvatskog grafičkog dizajna

Zagrebački zbor imao je istaknutu ulogu u povijesti vizualnih komunikacija u Kraljevini SHS / Jugoslaviji u razdoblju između dva svjetska rata na praktičnoj i teorijskoj razini. Između 1922. i 1940. Zbor je naručio preko šezdeset plakata za proljetne i jesenske sajmove i popratne izložbe čiji je širok dijapazon oblikovnih rješenja varirao od tradicionalnih, ilustrativnih i narativnih do onih utemeljenih na obrascima karakterističnima za gospodarske manifestacije diljem Europe ili plakata u kojima su umjetnici reinterpretirali avangardni leksik, estetiku art décoa ili klasicističku paradigmu. Proces narudžbe plakata mijenjao se tijekom godina, a Zbor je posvećivao značajnu pažnju vizualnoj prezentaciji manifestacije u zemlji i inozemstvu te je o različitim segmentima propagandne djelatnosti odlučivao Ekzekutivni odbor. Plakate Zbora oblikovali su onodobni istaknuti grafički dizajneri (S. Glumac, O. Antonini, E. Vičić, članovi Atelijera Tri i drugi), ali i studenti Kr. akademije za umjetnost i umjetni obrt i danas zaboravljeni grafičari kao što su Kornel Becić, Marcel Fišer, Malvine Egersdorfer i Zvonimir Lenard. Becić je bio autor dopadljivih i efektnih rješenja bliskih popularnoj ikonografiji i disneyevskoj estetici, Fišer je u grafički dizajn prenosio postavke drugih medija (filma i fotografije), dok su Egersdorfer i Lenard na različit način utjelovili art décoovsku fascinaciju brzinom i pokretom. U radu se na temelju arhivske i periodičke građe razmatra uloga Zagrebačkog zbora u promoviranju grafičkog dizajna i reklame, donosi tipologija zborskih plakata i interpretira doprinos autorskih osobnosti koje do sada nisu bile identificirane u povijesti hrvatskog grafičkog dizajna, a korpus poznatih plakata nadopunjuje neobjavljenim rješenjima koja se promatraju kao reprezentativni primjeri vizualne kulture svoga vremena.

grafički dizajn ; plakat ; međuratno razdoblje ; Zagrebački zbor ; Kornel Becić ; Malvine Egersdorfer ; Marcel Fišer ; Zvonimir Lenard

nije evidentirano

engleski

Posters of the Zagreb Fair in the Interwar Period (1922-1940) - a Contribution to the History of Croatian Graphic Design

nije evidentirano

graphic design ; poster ; interwar period ; Zagreb Fair ; Kornel Becić ; Malvine Egersdorfer ; Marcel Fišer ; Zvonimir Lenard

nije evidentirano

Podaci o izdanju

57

2014.

209-219

objavljeno

0553-6707

Povezanost rada

Povijest umjetnosti

Poveznice