Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 759916

Zašto, kad i kako koristiti testove opće informiranosti?


Zarevski, Predrag; Ivanec, Dragutin; Matešić, Krunoslav, ml.
Zašto, kad i kako koristiti testove opće informiranosti? // 22. dani Ramira i Zorana Bujasa Sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Zagreb, 2015. str. 231-231 (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)


Naslov
Zašto, kad i kako koristiti testove opće informiranosti?
(Why, when and how to use General information tests)

Autori
Zarevski, Predrag ; Ivanec, Dragutin ; Matešić, Krunoslav, ml.

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
22. dani Ramira i Zorana Bujasa Sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka - Zagreb : Filozofski fakultet Zagreb, 2015, 231-231

Skup
22. dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16-18.04.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Test opće informiranosti; usvajanje znanja; kristalizirana inteligencija
(General information test; knowledge acquisition; crystalized intelligence)

Sažetak
Testovima opće informiranosti (TOI) obuhvaćamo informacije koje uglavnom nisu vezane uz institucionalizirano školovanje, već su dio svakodnevnog govora i često se nalaze u medijima. Na neizravan način mjere sposobnost usvajanja znanja, i u tom se smislu podudaraju s definicijom kristalizirane inteligencije (GC) kao mjere lakoće usvajanja i korištenja znanja. U 3 primjene razmjerno kratkih verzija TOI-a na različitim uzorcima sudionika u RH i u baterijama s više kognitivnih mjera sličnog broja čestica i pouzdanosti, upravo TOI su dosljedno imali najveću projekciju na prvi glavni predmet mjerenja baterije testova. To daje odgovor na pitanje zašto trebamo TOI: dobro odabran skup pitanja za opću informiranost može poslužiti za mjerenje Gc-a. Odgovor na pitanje kad koristiti TOI ima više odgovora. Prvi kad imamo malo vremena - 50-ak čestica se rješava za manje od 20 min. Drugi je formalni razlog - u slučaju da postoji otpor/zabrana testiranja inteligencije, testiranje TOI-em "lakše prolazi". Treći je humani razlog - zbog svoje forme i naslova, izaziva manje stresa i testne anksioznosti, jer je za samopoštovanje lakše biti neinformiran nego neinteligentan. ostaje pitanje kako koristiti TOI? Budući da neke čestice postaju prepoznate, neke gube na važnosti, a s napretkom tehnologije i društveno-političkim promjenama, javljaju se neke nove potencijalno dobre čestice, TOI-e treba revidirati svakih 5-10 g. To se odnosi i na odabir i na opseg domena opće informiranost. Što se tiče baždarenja TOI-a, u cilju formiranja testova dobre unutarnje pouzdanosti (koja je nužno niža u odnosu na većinu unifacetnih klasičnih testova inteligencije) preporučljivo je odvojeno baždarenje s obzirom na spol i obrazovanje (u smislu gimnazija ili strukovna škola, odnosno SSS ili VSS). No, s obzirom na sve veću dostupnost općih informacija, uskoro može postati upitno diferencijalno baždarenje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb