Utjecaj zemlje podrijetla na percepciju marke (CROSBI ID 395113)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Vidović, Darja
Horvat, Sandra
hrvatski
Utjecaj zemlje podrijetla na percepciju marke
Istraživanja o zemlji podrijetla predstavljaju jednu od najšire istraživanih tema u međunarodnom marketingu. Zemlja podrijetla višerazinski je konstrukt temeljen uglavnom na imidžu zemlje i percepciji potrošača. Svaka zemlja ima svoj imidž koji se sastoji od mnoštva elemenata poput turizma, usmene predaje, imidža marki, osoba i političkog okruženja. Ovisno o imidžu zemlje potrošači percipiraju i proizvode iz te zemlje. Marke koriste zemlju podrijetla da bi se diferencirale, a potrošači elemente diferencijacije percipiraju različito, često pogrešno. Znanje potrošača o zemlji podrijetla uglavnom je loše što je dokazano i istraživanjem u kojem prosječna stopa točnosti podrijetla marke iznosi 61, 23%. Ispitanici iskazuju najpozitivniji prosječan stav prema markama Audi, BMW i Apple čije zemlje podrijetla su Njemačka i SAD. Suprotno tome, negativne promjene ukupnog prosječnog stava ispitanika izražene su kod maraka podrijetlom iz Južne Koreje i Hong Konga. Istraživanjem je također dokazano da potrošači stvaraju stav o markama bez obzira na točnost percipirane zemlje.
zemlja podrijetla; imidž zemlje podrijetla; zemlja proizvodnje; percepcija potrošača; percipirana zemlja podrijetla; imidž marke
nije evidentirano
engleski
Country of origin effect on brand perception
nije evidentirano
country of origin; country of origin image; country of manufacturing; consumer perception; perceived country of origin; brand image
nije evidentirano
Podaci o izdanju
66
20.02.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb