Upravljanje poslovno-tehnološkim rizicima u obalnom linijskom kontejnerskom brodarstvu (CROSBI ID 395074)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Bukša, Juraj
Zec, Damir
hrvatski
Upravljanje poslovno-tehnološkim rizicima u obalnom linijskom kontejnerskom brodarstvu
U obalnom linijskom kontejnerskom brodarstvu brodari svoje poslovanje zasnivaju na različitim tehnologijama prijevoza i prekrcaja od kojih svaka za sebe ima svoje prednosti i nedostatke te u poslovanju brodara nosi određene prednosti, ali i opasanosti koje mogu dovesti do određenih materijalnih i nematerijalnih posljedica. Tehnologija prijevoza i tehnologija prekrcaja važni su čimbenici koji utječu na donošenje strateških poslovnih odluka obalnog linijskog kontejnerskog brodara pri uspostavi novog ili održavanju postojećeg linijskog servisa. Na tržištu tehnologije brodova namijenjenih obalnom kontejnerskom brodarstvu dominiraju ro-ro i lo-lo brodovi te kombinirani brodovi. Luke koje se servisiraju u obalnom brodarstvu u pravilu su osposobljene za prihvat i prekrcaj takvih brodova. Pri tako ujednačenim uvjetima poslovanja donošenje odluke o izboru tehnologije prijevoza i prekrcaja u sebi sadrži i određenu neizvjesnost odnosno ulazi u područje poslovno-tehnološkog rizika. Poslovno-tehnološki rizik specifičnost je poslovnih subjekata koji se u svom poslovanju koriste tehničkim sredstvima i tehnologijama značajne materijalne vrijednosti. Poslovno-tehnološki rizik kod obalnog linijskog kontejnerskog brodara uvjetovan je donošenjem poslovno-tehnološke odluke koja se odnosi se na odabir tehnološkog rješenja o kojem ovisi rezultat poslovanja. Vrednovati poslovno-tehnološki rizik u sustavu obalnog linijskog kontejnerskog brodarstva znači prepoznati mjesta moguće povećane opasnosti, odnosno točaka na kojima je potrebno odrediti mjeru opasnosti i time omogućiti kvantitativnu i kvalitativnu usporedbu između tehnologija prijevoza i prekrcaja broda te odabira luka ticanja u obalnom linijskom kontejnerskom brodarstvu. Detaljnim poznavanjem svih vrsta i obima troškova koji se javljaju na putovanju kao i poznavanje tehnologije prijevoza i prekrcaja, te uspoređivanjem tehnoloških procesa u pojedinim točkama putovanja, moguće je uspostaviti model procjene poslovno-tehnološkog rizika. Algoritam upravljanja poslovno-tehnološkog rizika temelji se na trima ključnim čimbenicima: na vremenu provedenom u sustavu, na prepoznatim točkama tehnoloških razlika te na određenim točkama posljedičnog troška. Uspostavljeni algoritam svoju primjenu može naći u području planiranja i donošenja strateških odluka u obalnom linijskom kontejnerskom brodarstvu, pri uspostavi novih linija, uvođenju novih brodova u postojeću liniju, uvođenju novih glavnih ili usputnih luka te u uvjetima povećane ili smanjene potražnje brodskog prostora u zadanom okruženju.
poslovno-tehnološki rizik; poslovno-tehnološke odluke; točka posljedičnog troška; točka tehnoloških razlika
nije evidentirano
engleski
Business-technology based risk risk management in shipping
nije evidentirano
business and technology risk; business and technology decisions; consequent cost spot; spot of technological differences; ideal cost; consequent cost
nije evidentirano
Podaci o izdanju
109
23.12.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Pomorski fakultet u Rijeci
Rijeka