Metodologije kurikulumskih promjena: nekad i danas (CROSBI ID 623427)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Matijević, Milan ; Rajić, Višnja
hrvatski
Metodologije kurikulumskih promjena: nekad i danas
U ovom radu autori povijesno-komparativnom metodom analiziraju kurikulumske promjene u procesu poučavanja i učenja u školi. Analiza projekata i reformskih pravaca je usmjerena na čitavo 20. stoljeće, s naglaskom na početak 21. stoljeća u svijetu i Hrvatskoj. U prvoj polovini prošlog stoljeća kurikulumske promjene se odvijaju pod snažnim utjecajem pokreta reformske pedagogije. U to su vrijeme aktualni projekti poput radne škole (G. Kerschensteiner, H. Gaudig), aktivne škole (A. Ferriere, C. Freinet i dr.) te didaktički projekti i modeli koje iniciraju i zagovaraju pedagozi i učitelji (J. Dewey, M. Montessori, R. Steiner, C. Freinet i dr.). U drugoj polovini prošlog stoljeća kurikulumske promjene se odvijaju pod jakim utjecajem pedagogijskih i psihologijskih znanstvenih spoznaja te teorija učenja i kurikulumskih teorija (J. Piaget, L. Vygotsky, B. Bloom, R. Gagne, J. Bruner, E. Dale). Početkom 21. stoljeća prepoznatljiva su dva trenda u reformama obrazovnih sustava: trend globalnih reformi gdje pozornost obrazovnih stručnjaka privlače rezultati međunarodnog vrednovanja ishoda obrazovanja PISA (2000. do 2012.) kao i preporuka Europskog Parlamenta i Savjeta (2006) o ključnim kompetencijama za cjeloživotno učenje, te alternativni reformski pokret (Sahlberg, 2012). Analize velikog broja studija i prikaza kurikulumskih promjena pokazuju da se one organiziraju ili odvijaju parcijalno (pojedine kurikulumske sastavnice, kurikulumi jednog nastavnog predmeta ili područja) ili cjelovito (kurikulumi određenog stupnja školovanja, odnosno određene vrste škole). Autori nastoje utvrditi i objasniti zakonitosti pokretanja i metodologiju provođenja kurikulumskih promjena u školi.
didaktička reforma; kurikulumske promjene; nastava; obvezno obrazovanje; unutarnja reforma
Rad je rezultat istraživanja znanstvenog projekta HRZZ i UFZG: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi.
engleski
Methodology of curricular change: then and now
nije evidentirano
compulsory education; curricular change; didactical reform; internal reform
nije evidentirano
Podaci o prilogu
635-654.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja, IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi.
Opić, Siniša ; Matijević, Milan
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-82-3
Podaci o skupu
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja
predavanje
13.04.2015-15.04.2015
Opatija, Hrvatska