Kvaliteta obiteljske interakcije, emocionalna kompetentnost i agresivnost kod djece školske dobi (CROSBI ID 395048)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Valić, Jadranka
Brajša-Žganec, Andreja
hrvatski
Kvaliteta obiteljske interakcije, emocionalna kompetentnost i agresivnost kod djece školske dobi
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati ulogu dječje percepcije majčina i očeva roditeljskog ponašanja i emocionalne kompetentnosti djeteta u objašnjenju agresivnog ponašanja djeteta. U istraživanju su sudjelovala 203 učenika (111 djevojčica i 92 dječaka) prosječne dobi 12 godina. Djeca su procjenjivala roditeljsko ponašanje majki i očeva na Upitniku roditeljskog prihvaćanja/odbijanja – verzija za djecu (Rohner, 2005), svoju emocionalnu kompetentnost na Upitniku emocionalne kompetentnosti (Takšić, 2002) i svoje agresivno ponašanje na Upitniku agresivnosti za djecu i adolescente (Vulić-Prtorić i Bartolić, 2006). Rezultati pokazuju kako je roditeljsko ponašanje majke i oca značajno povezano s agresivnim ponašanjem djeteta na način da roditeljsko prihvaćanje smanjuje agresivno ponašanje, dok zanemarivanje, agresivnost i nediferencirano odbijanje roditelja povećava agresivno ponašanje. Regulacija i upravljanje emocijama, kao mjera emocionalne kompetentnosti, se također pokazala značajno povezana s agresivnim ponašanjem. Djeca koja imaju veću razinu emocionalne kompetentnosti će iskazivati manje agresivnog ponašanja. Varijable roditeljskog ponašanja objasnile su značajan dio varijance dječjeg agresivnog ponašanja. Zajedno s varijablom regulacija i upravljanje emocijama objašnjavaju 25, 3% varijance agresivnog ponašanja. Očevo agresivno ponašanje se jedino pokazalo kao značajni prediktor dječjeg agresivnog ponašanja.
dječja percepcija roditeljskog ponašanja majki i očeva; dječja emocionalna kompetentnost; dječje agresivno ponašanje
nije evidentirano
engleski
Quality of family interaction, emotional competence and aggressiveness among school children
nije evidentirano
children's perceptions of mother's and father's parental behavior; children emotional competence; children aggressive behavior
nije evidentirano
Podaci o izdanju
48
13.04.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatski studiji
Zagreb