Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 758903

Praćenje i dokumentiranje likovnog stvaralaštva djece predškolske dobi


Novaković, Svetlana; Tomljenović, Zlata; Rončević, Anita
Praćenje i dokumentiranje likovnog stvaralaštva djece predškolske dobi // Istraživanje paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja/Researching Paradigms of Childhood and Education / Prskalo, Ivan i drugi (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 56-64 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Praćenje i dokumentiranje likovnog stvaralaštva djece predškolske dobi
(Monitoring and documentation of preeschool childrens' visual art creation)

Autori
Novaković, Svetlana ; Tomljenović, Zlata ; Rončević, Anita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Istraživanje paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja/Researching Paradigms of Childhood and Education / Prskalo, Ivan i drugi - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 56-64

ISBN
978-953-7210-80-9

Skup
Istraživanje paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja/Researching Paradigms of Childhood and Education

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13-15.4.2015.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Dokumentiranje; likovne aktivnosti djece predškolske dobi; opažanje; praćenje
(Documenting; visual art activities for children of preschool age; observation; monitoring)

Sažetak
U razvojno-procesnom planiranju likovnih aktivnosti, kojemu je okvir ideja o kompetentnom djetetu, primarna uloga odgojitelja je pažljivo promatranje, slušanje i prikupljanje raznovrsne dokumentacije koja mu pomaže u razumijevanju procesa učenja djece. Kontinuirano praćenje dječjih aktivnosti, precizno i sistematično prikupljanje dokumentacijskoga gradiva (korištenjem različitih tehnika dokumentiranja) te njegova interpretacija omogućuju cjeloviti uvid u tijek likovno-kreativnog procesa i neiscrpan su izvor ideja za daljnje planiranje likovnih aktivnosti. Dokumentacija pruža djeci ponovni uvid u ono što su radili i govorili, omogućuje konstrukciju novih znanja na temelju kritičkoga osvrta na vlastiti rad i komunikacije s vršnjacima i odraslima. U tom kontekstu dokumentacija predstavlja važno sredstvo informiranja roditelja o dječjem razvoju, interesima i potrebama te sredstvo profesionalnog razvoja odgojitelja. U istraživanju, u koje je bilo uključeno 207 odgojitelja, zanimalo nas je kako odgojitelji prate i dokumentiraju likovne aktivnosti djece. Rezultati istraživanja odnose se na učestalost i načine dokumentiranja tijeka likovno- kreativnih aktivnosti i dječjih likovnih radova. Cilj istraživanja također je bio utvrditi postoje li statistički značajne razlike između odgojitelja u učestalosti dokumentiranja tijeka likovno-kreativnih aktivnosti s obzirom na stupanj obrazovanja i godine radnog iskustva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Sveučilište u Rijeci