Praćenje i dokumentiranje likovnog stvaralaštva djece predškolske dobi (CROSBI ID 623364)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Novaković, Svetlana ; Tomljenović, Zlata ; Rončević, Anita
hrvatski
Praćenje i dokumentiranje likovnog stvaralaštva djece predškolske dobi
U razvojno-procesnom planiranju likovnih aktivnosti, kojemu je okvir ideja o kompetentnom djetetu, primarna uloga odgojitelja je pažljivo promatranje, slušanje i prikupljanje raznovrsne dokumentacije koja mu pomaže u razumijevanju procesa učenja djece. Kontinuirano praćenje dječjih aktivnosti, precizno i sistematično prikupljanje dokumentacijskoga gradiva (korištenjem različitih tehnika dokumentiranja) te njegova interpretacija omogućuju cjeloviti uvid u tijek likovno-kreativnog procesa i neiscrpan su izvor ideja za daljnje planiranje likovnih aktivnosti. Dokumentacija pruža djeci ponovni uvid u ono što su radili i govorili, omogućuje konstrukciju novih znanja na temelju kritičkoga osvrta na vlastiti rad i komunikacije s vršnjacima i odraslima. U tom kontekstu dokumentacija predstavlja važno sredstvo informiranja roditelja o dječjem razvoju, interesima i potrebama te sredstvo profesionalnog razvoja odgojitelja. U istraživanju, u koje je bilo uključeno 207 odgojitelja, zanimalo nas je kako odgojitelji prate i dokumentiraju likovne aktivnosti djece. Rezultati istraživanja odnose se na učestalost i načine dokumentiranja tijeka likovno- kreativnih aktivnosti i dječjih likovnih radova. Cilj istraživanja također je bio utvrditi postoje li statistički značajne razlike između odgojitelja u učestalosti dokumentiranja tijeka likovno-kreativnih aktivnosti s obzirom na stupanj obrazovanja i godine radnog iskustva.
dokumentiranje; likovne aktivnosti djece predškolske dobi; opažanje; praćenje
nije evidentirano
engleski
Monitoring and documentation of preeschool childrens' visual art creation
nije evidentirano
documenting; visual art activities for children of preschool age; observation; monitoring
nije evidentirano
Podaci o prilogu
56-64.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Istraživanje paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja/Researching Paradigms of Childhood and Education
Prskalo, Ivan i drugi
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-80-9
Podaci o skupu
Istraživanje paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja: IV simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi
predavanje
13.04.2015-15.04.2015
Opatija, Hrvatska