Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pedagogijska teorijska perspektiva (CROSBI ID 12821)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Marko Palekčić Pedagogijska teorijska perspektiva. Zagreb: Erudita, 2015

Podaci o odgovornosti

Marko Palekčić

Velida Biščević- Palekčić, prof.

Vladimir Adamček

hrvatski

Pedagogijska teorijska perspektiva

U knjizi se tematizira pitanje izvorne pedagogijske teorijske perspektive. Ključni razlog zbog čega ovo pitanje nije razmatrano u pedagogiji više desetljeća jest samo-razumijevanje pedagogije kao praktične discipline, odnosno shvaćanje da druge discipline (filozofija, psihologija, sociologija) utemeljuju kako pedagogiju tako i pedagošku praksu. Ovaj razlog autor i njegovi gosti (strani i domaći) osporavaju, ukazuju na to da je izvorna pedagogijska teorijska perspektiva njegovana u povijesti pedagogije, ali je zanemarena i potisnuta i stoga je treba dalje kontinuirano razvijati. Knjiga ima tri poglavlja ( od kojih svako započinje kraćim uvodom): 1. Na putu k pedagogijskoj teorijskoj perspektivi, ili: o značenju i značaju onog što je zanemarivano ; 2. Suvremene teorijske pozicije u pedagogiji, ili: o teoriji kao svrsi odgoja ; 3. Razlikovno pedagogijsko teorijsko stajalište, ili: o zahtjevima „ izvana“ i potrebama „iznutra“. U knjizi se razmatra značaj i značenje kultiviranja pedagogijske teorijske perspektive kako za identitet i znanstveni status pedagogije, ali isto tako i za prepoznatljivo i učinkovito profesionalno pedagoško djelovanje. Knjiga sadrži, uz autorova promišljanja, izvorne znanstvene spoznaje i doprinose kako značajnih teoretičara iz povijesti pedagogije (Johanna Friedricha Herbarta), tako i doprinose predstavnika suvremenih izvornih pedagogijskih teorijskih pozicija (Klausa Prangea, Dietricha Bennera i Wolfganga Suenkela) u pedagogiji. O izvornoj teorijskoj pedagogijskoj perspektivi u knjizi piše i Zvonimir Komar. Knjiga je sadržajno namijenjena svima koji se bave pedagogijskom teorijom, dakle pedagozima znanstvenicima (posebno znanstvenim novacima i asistentima), znanstvenicima drugih znanstvenih disciplina, studentima pedagogije, diplomiranim pedagozima, nastavnicima svih razina obrazovanja, kao i reformatorima obrazovanja, koji ovom knjigom dobivaju odgovor na pitanje što je smisao i svrha škole i nastave i koje forme odgoja i obrazovanja treba održavati i razvijati, a koje re-formirati.

pedagogijska teorijska perspektiva

Podnaslov rada: Značenje teorije za pedagogiju kao disciplinu i profesiju

engleski

The Pedagogical Theoretical Perspective

nije evidentirano

pedagogical theoretical perspective

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Erudita

2015.

978-953-7266-06-6

456

objavljeno

Povezanost rada

Pedagogija