Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Interkulturalno razumijevanje kao dio pedagoške kompetencije učitelja (CROSBI ID 623309)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Rukavina, Maja: Interkulturalno razumijevanje kao dio pedagoške kompetencije učitelja. 2013

Podaci o odgovornosti

Rukavina, Maja:

hrvatski

Interkulturalno razumijevanje kao dio pedagoške kompetencije učitelja

Suvremena škola zahtijeva redefiniranje uloge i funkcije učitelja kao i učiteljskih kompetencija. Škola u multikulturalnom okruženju mora stvoriti uvijete odgoja i obrazovanja djece i mladih s novim znanjima, sposobnostima i vještinama za suživot u kulturno pluralnim razredima što predstavlja novi pedagoški izazov učiteljima. Kako bi se uspješno ostvarili novi zahtijevi multikulturalnog društva nužno je da učitelji izgrađuju i interkulturalne kompetencije. Osobine interkulturalno kompetentnog učitelja prikazuju se u suodnosu između multikulturalnog okruženja i škole otvorene prema razlčitosti, čije su slijedeće sastavnice: uspješna verbalna i neverbalna komunikacija, dobro poznavanje svoje i drugih kultura, sposobnost poštivanja, razumijevanja i prihvaćanja učenika koji pripadaju drugim kulturama, kontinuirano nadograđivanje znanja o sebi na individualnoj razini kao i razini pripadajuće skupine, sposobnost povećane otvorenost, fleksibilnosti, kreativnosti i kritičnosti, sposobnost razvoja nestereotipnog mišljenja i antipredrasudnih stavova. Budući je razumijevanje istodobno i sredstvo i cilj ljudske komunikacije te je osnovna pretpostavka otvorenih demokratskih društava nužno je odgajanje i obrazovanje za interkultualno razumijevanje na svim odgojno-obrazovnim razinama.

interkulturalne kompetencije učitelja; kulturno pluralni razredi; multikulturalno društvo; odgoj i obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Intercultural understanding as part of the pedagogical competences of teachers

nije evidentirano

intercultural competence of teachers; culturally plural classes; multicultural society; education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Deseti susret pedagoga Hrvatske

predavanje

13.10.2013-16.10.2013

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Povezane osobe




Pedagogija