Interkulturalno razumijevanje kao dio pedagoške kompetencije učitelja (CROSBI ID 623309)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Rukavina, Maja:
hrvatski
Interkulturalno razumijevanje kao dio pedagoške kompetencije učitelja
Suvremena škola zahtijeva redefiniranje uloge i funkcije učitelja kao i učiteljskih kompetencija. Škola u multikulturalnom okruženju mora stvoriti uvijete odgoja i obrazovanja djece i mladih s novim znanjima, sposobnostima i vještinama za suživot u kulturno pluralnim razredima što predstavlja novi pedagoški izazov učiteljima. Kako bi se uspješno ostvarili novi zahtijevi multikulturalnog društva nužno je da učitelji izgrađuju i interkulturalne kompetencije. Osobine interkulturalno kompetentnog učitelja prikazuju se u suodnosu između multikulturalnog okruženja i škole otvorene prema razlčitosti, čije su slijedeće sastavnice: uspješna verbalna i neverbalna komunikacija, dobro poznavanje svoje i drugih kultura, sposobnost poštivanja, razumijevanja i prihvaćanja učenika koji pripadaju drugim kulturama, kontinuirano nadograđivanje znanja o sebi na individualnoj razini kao i razini pripadajuće skupine, sposobnost povećane otvorenost, fleksibilnosti, kreativnosti i kritičnosti, sposobnost razvoja nestereotipnog mišljenja i antipredrasudnih stavova. Budući je razumijevanje istodobno i sredstvo i cilj ljudske komunikacije te je osnovna pretpostavka otvorenih demokratskih društava nužno je odgajanje i obrazovanje za interkultualno razumijevanje na svim odgojno-obrazovnim razinama.
interkulturalne kompetencije učitelja; kulturno pluralni razredi; multikulturalno društvo; odgoj i obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Intercultural understanding as part of the pedagogical competences of teachers
nije evidentirano
intercultural competence of teachers; culturally plural classes; multicultural society; education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Deseti susret pedagoga Hrvatske
predavanje
13.10.2013-16.10.2013
Zadar, Hrvatska