Povezanost uključenosti s emocionalnom inteligencijom, percipiranom samoefikasnosti u samoregulaciji i strategijama regulacije motivacije (CROSBI ID 623303)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Petričević, Ema ; Ljubin Golub, Tajana ; Rovan, Daria
hrvatski
Povezanost uključenosti s emocionalnom inteligencijom, percipiranom samoefikasnosti u samoregulaciji i strategijama regulacije motivacije
Istraživanja kontinurano pokazuju povezanost između školske uključenosti i postignuća, no manje je poznato kako varijable vezane uz ličnost i samoregulaciju pridonose uključenosti u nastavne aktivnosti. Cilj istraživanja bio je ispitati doprinos emocionalne inteligencije, samoefikasnosti u samoregulaciji, te strategija regulacije motivacije različitim aspektima uključenosti (kognitivnoj, bihevioralnoj i emocionalnoj), kao i ukupnoj uključenosti studenata u nastavne aktivnosti. U istraživanju je sudjelovalo 187 studenata nastavničkog smjera matematike PMF-a Sveučilišta u Zagrebu (prosječna dob: 21 godina, 75, % ženskih sudionika). Primijenjeni su: Skala emocionalne inteligencije, Skala samoefikasnosti u samoregulaciji, Upitnik za mjerenje strategija regulacije motivacije te Upitnik uključenosti. Hijerarhijske regresijske analize pokazale su da korištenje emocija (komponenta emocionalne inteligencije ) i samoefikasnosti u samoregulaciji značajno doprinose kognitivnoj i bihevioralnoj uključenosti, a regulacija emocija (komponenta emocionalne inteligencije) i samoefikasnosti u samoregulaciji emocionalnoj uključenosti. Od strategija regulacije motivacije objašnjenju varijance bihevioralne uključenosti značajno doprinosi strategija povećanja osobnog značenja, kognitivnoj uključenosti pridonosi strategija postavljanja bliskih ciljeva, a emocionalnoj uključenosti pridonosi strategija povećanja situacijskog interesa kao pozitivni prediktor, te strategije samogovora za izvedbu nagrađivanjem i izbjegavanjem kao negativni prediktori. Samoefikasnosti u samoregulaciji se pokazala najvažnijim prediktorom uključenosti. Varijable korištenje emocija, regulacija emocija, samoefikasnost u samoregulaciji te neke strategije regulacije motivacije objašnjavaju 41, 1% varijance ukupne uključenosti u nastavne aktivnosti.
uključenost ; emocionalna inteligencija ; samoregulirano učenje
ISSN 1849-6946
engleski
Relation between engagement, emotional intelligence, self-efficacy for self-regulated learning and motivational regulation strategies
nije evidentirano
engagement ; emotional intelligence ; self-regulated learning
nije evidentirano
Podaci o prilogu
183-183.
2015.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: sažeci priopćenja
Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Podaci o skupu
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa.
predavanje
16.04.2015-18.04.2015
Zagreb, Hrvatska