Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 758662

Povezanost uključenosti s emocionalnom inteligencijom, percipiranom samoefikasnosti u samoregulaciji i strategijama regulacije motivacije


Petričević, Ema; Ljubin Golub, Tajana; Rovan, Daria
Povezanost uključenosti s emocionalnom inteligencijom, percipiranom samoefikasnosti u samoregulaciji i strategijama regulacije motivacije // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet, Zagreb, 2015. str. 183-183 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


Naslov
Povezanost uključenosti s emocionalnom inteligencijom, percipiranom samoefikasnosti u samoregulaciji i strategijama regulacije motivacije
(Relation between engagement, emotional intelligence, self-efficacy for self-regulated learning and motivational regulation strategies)

Autori
Petričević, Ema ; Ljubin Golub, Tajana ; Rovan, Daria

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka - Zagreb : Filozofski fakultet, Zagreb, 2015, 183-183

Skup
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, 16.-18.4.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Uključenost ; emocionalna inteligencija ; samoregulirano učenje
(Engagement ; emotional intelligence ; self-regulated learning)

Sažetak
Istraživanja kontinurano pokazuju povezanost između školske uključenosti i postignuća, no manje je poznato kako varijable vezane uz ličnost i samoregulaciju pridonose uključenosti u nastavne aktivnosti. Cilj istraživanja bio je ispitati doprinos emocionalne inteligencije, samoefikasnosti u samoregulaciji, te strategija regulacije motivacije različitim aspektima uključenosti (kognitivnoj, bihevioralnoj i emocionalnoj), kao i ukupnoj uključenosti studenata u nastavne aktivnosti. U istraživanju je sudjelovalo 187 studenata nastavničkog smjera matematike PMF-a Sveučilišta u Zagrebu (prosječna dob: 21 godina, 75, % ženskih sudionika). Primijenjeni su: Skala emocionalne inteligencije, Skala samoefikasnosti u samoregulaciji, Upitnik za mjerenje strategija regulacije motivacije te Upitnik uključenosti. Hijerarhijske regresijske analize pokazale su da korištenje emocija (komponenta emocionalne inteligencije ) i samoefikasnosti u samoregulaciji značajno doprinose kognitivnoj i bihevioralnoj uključenosti, a regulacija emocija (komponenta emocionalne inteligencije) i samoefikasnosti u samoregulaciji emocionalnoj uključenosti. Od strategija regulacije motivacije objašnjenju varijance bihevioralne uključenosti značajno doprinosi strategija povećanja osobnog značenja, kognitivnoj uključenosti pridonosi strategija postavljanja bliskih ciljeva, a emocionalnoj uključenosti pridonosi strategija povećanja situacijskog interesa kao pozitivni prediktor, te strategije samogovora za izvedbu nagrađivanjem i izbjegavanjem kao negativni prediktori. Samoefikasnosti u samoregulaciji se pokazala najvažnijim prediktorom uključenosti. Varijable korištenje emocija, regulacija emocija, samoefikasnost u samoregulaciji te neke strategije regulacije motivacije objašnjavaju 41, 1% varijance ukupne uključenosti u nastavne aktivnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija

Napomena
ISSN 1849-6946



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb