Povezanost ličnosti, strategija regulacije motivacije, akademskog odlaganja i postignuća kod studenata (CROSBI ID 623302)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Ljubin Golub, Tajana ; Petričević, Ema ; Rovan, Daria
hrvatski
Povezanost ličnosti, strategija regulacije motivacije, akademskog odlaganja i postignuća kod studenata
Cilj rada bio je utvrditi povezanost osobina ličnosti, strategija regulacije motivacije, akademskog odlaganja i postignuća. Pri tome nas je osobito zanimalo u kolikoj mjeri se individualne razlike u primjeni pojedinih strategija regulacija motivacije mogu objasniti na temelju osobina ličnosti. Također nas je zanimalo u kolikoj mjeri se na temelju ličnosti i strategija regulacije motivacije mogu objasniti razlike u akademskom postignuću i odlaganju. Uzorak je obuhvaćao 308 studenata PMF-a (prosjek 21 godina, 29% muških ispitanika). Primijenjeni su instrumenti: Goldbergov upitnik ličnosti IPIP-50 (ekstraverzije, ugodnosti, savjesnosti, emocionalne stabilnosti i intelekta) ; upitnik za mjerenje strategija za regulaciju motivacije (povećavanje situacijskog interesa, povećavanje osobnog značenja, samousmjeravanje na ovladavanje gradivom, samousmjeravanje na izvedbu nagrađivanjem, samousmjeravanje na izvedbu izbjegavanjem, kontrola okoline, samonagrađivanje, postavljanje bliskih ciljeva) ; skala akademskog odlaganja. Prikupljeni su podaci o prosječnom uspjehu tijekom studija. Rezultati istraživanja pokazuju da su osobine ličnosti značajno povezane sa strategijama regulacije motivacije i da objašnjavaju od 6%-18% varijance u korištenju pojedinih strategija. Hijerarhijskim regresijskim analizama utvrđeno je da samo strategija povećavanja osobnog značenja značajno doprinosi akademskom uspjehu, dok su akademskom odlaganju doprinosili snižena savjesnost i smanjena razina kontrole okoline. Model je objasnio 6% varijance akademskog uspjeha i 24% varijance akademskog odlaganja.
motivacija; ličnost; samoregulirano učenje
nije evidentirano
engleski
Relation between personality traits, motivational regulation strategies, academic procrastination and academic achievement
nije evidentirano
motivation; personality; self-regulated learning
nije evidentirano
Podaci o prilogu
120-120.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XIX. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja
Slišković, Ana
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru
978-953-331-054-1
Podaci o skupu
XIX. dani psihologije u Zadru
predavanje
29.05.2014-31.05.2014
Zadar, Hrvatska