Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 758403

Provođenje slobodnog vremena učenika osnovne škole


Kvesić, Ivan; Prskalo, Ivan; Badrić, Marko; Madunović, Ivan
Provođenje slobodnog vremena učenika osnovne škole // Kineziološka edukacija sadašnjost i budućnost / Prskalo, Ivan ; Horvat, Vatroslav ; Badrić, Marko (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 153-162 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Provođenje slobodnog vremena učenika osnovne škole
(Leisure time primary school students)

Autori
Kvesić, Ivan ; Prskalo, Ivan ; Badrić, Marko ; Madunović, Ivan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Kineziološka edukacija sadašnjost i budućnost / Prskalo, Ivan ; Horvat, Vatroslav ; Badrić, Marko - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 153-162

ISBN
978-953-7210-78-6

Skup
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja - 1. simpozij Kineziološka edukacija sadašnjost i budućnost

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13-15.04.2015.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Kineziološke aktivnosti ; slobodno vrijeme ; sport ; škola ; učenici
(Kinesiology ; leisure ; sports ; school ; students)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi strukturu slobodnog vremena učenika srednje školske dobi, odnosno načine provođenja slobodnog vremena kroz različite aktivnosti s posebnim naglaskom na bavljenje kineziološkim aktivnostima. Također, utvrđivane su razlike u aktivnostima slobodnog vremena između učenika i učenica te između učenika pojedinih razreda, odnosno različite starosne dobi. U istraživanju su sudjelovali učenici 7. i 8. razreda Osnovne škole Tin Ujević u Klobuku, Bosna i Hercegovina. Uzorak ispitanika činilo je 65 učenika (N=65), od toga 36 dječaka i 29 djevojčica. Dob učenika kretala se između 13 i 15 godina. U istraživanju je korišten anketni upitnik koji se sastojao se od 10 pitanja koja su se odnosila na aktivnosti provođenja slobodnog vremena. Za utvrđivanje značajnosti razlika u frekvencijama pojedinih odgovora prema spolu i dobi korišten je Hi-kvadrat test. Istraživanjem je utvrđeno da se 40 % učenika bavi nekom kineziološkom aktivnošću u slobodno vrijeme. Utvrđivane razlike prema spolu pokazale su da dječaci svoje slobodno vrijeme češće provode u kineziološkim aktivnostima, dok su djevojčice u slobodno vrijeme više usmjerene na sedentarne aktivnosti. Svi ispitani učenici koji se aktivno bave nekom kineziološkom aktivnosti čine to svakodnevno ili nekoliko puta tjedno Želju za nastavkom prakticiranja kinezioloških aktivnosti u budućnosti ima 75% učenika i 48% učenica. Isto tako, učenici sedmog razreda značajno više svoga slobodnog vremena provode u kineziološkim aktivnostima u odnosu na učenika osmog razreda. Temeljem cilja istraživanja rezultati dovode do zaključka da postoje razlike u provođenju slobodnog vremena između djevojčica i dječaka te da postoje minimalne razlike u načinu provođenja slobodnog vremena između učenika prema njihovoj dobi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Kineziologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Kineziološki fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb