Podrška škole i učitelja darovitim učenicima u nastavi Prirode i društva (CROSBI ID 623225)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Perković Krijan, Ivana ; Gajger, Vesna
hrvatski
Podrška škole i učitelja darovitim učenicima u nastavi Prirode i društva
U ovom radu se polazi od pretpostavke da je kultura škole, iskazana kroz odgovarajuću podršku i okruženje, značajan čimbenik u razvoju učeničkih potencijala. Propituje se kakvo je stvarno stanje podrške škole i učitelja potencijalno darovitim učenicima u odnosu spram ciljeva i preporuka iskazanih strateškim dokumentima u području odgoja i obrazovanja u RH. Cilj je ovog istraživanja ispitati u kojoj mjeri škola i učitelji pružaju podršku darovitim učenicima, odnosno utvrditi najučestalije oblike rada s potencijalno darovitim učenicima u okviru nastave Prirode i društva. U radu su prikazani rezultati anketnog istraživanja provedenog početkom 2013. godine na uzorku 184 učitelja razredne nastave Brodsko – posavske županije. Rezultati su pokazali da daroviti učenici nemaju odgovarajuću podršku niti škole niti učitelja. Individualizirani programi poticanja i razvoja takvih učenika i mentorski rad s njima gotovo da i ne postoji. Učitelji koji uočavaju darovite učenike s posebnim interesima i potencijalima za prirodoslovno područje, kao dominantne oblike podrške u redovnoj nastavi navode proširivanje nastavnih sadržaja i povećanje količine zadataka jednake težine, dok se izvan redovne nastave s takvim učenicima ne radi niti u okviru zakonom propisane dodatne nastave. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak da unatoč proklamiranim ciljevima i zakonskim odredbama, škole i učitelji ne pružaju potrebnu i odgovarajuću podršku potencijalno darovitim učenicima u nastavi Prirode i društva, a za pretpostaviti je da je slično stanje i u drugim nastavnim predmetima.
podrška darovitim učenicima; Priroda i društvo; škola; učitelji
nije evidentirano
engleski
School and teachers support to gifted students in science and society
nije evidentirano
support to gifted students; science and society; school; teachers
nije evidentirano
Podaci o prilogu
697-705.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi
Opić, Siniša ; Matijević, Milan
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-82-3
Podaci o skupu
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja
predavanje
13.04.2015-15.04.2015
Opatija, Hrvatska