Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 758270

Razvoj istovremene dječje dvojezičnosti u prirodnom jednojezičnom okruženju: prikaz slučaja


Jajić Novogradec, Marina
Razvoj istovremene dječje dvojezičnosti u prirodnom jednojezičnom okruženju: prikaz slučaja // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja, Zbornik radova. II. simpozij: Dječji jezik i kultura / Cvikić, L ; Filipan-Žignić, B ; Gruić, I. ; Majhut, B ; Zergollern-Miletić, L. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 21-29


Naslov
Razvoj istovremene dječje dvojezičnosti u prirodnom jednojezičnom okruženju: prikaz slučaja
(Development of simultaneous childhood bilingualism in a naturally monolingual environment: Case study)

Autori
Jajić Novogradec, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja, Zbornik radova. II. simpozij: Dječji jezik i kultura

Urednik/ci
Cvikić, L ; Filipan-Žignić, B ; Gruić, I. ; Majhut, B ; Zergollern-Miletić, L.

Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2015

Raspon stranica
21-29

ISBN
978-953-7210-79-3

Ključne riječi
engleski jezik (J2) ; hrvatski jezik (J1) ; ovladavanje prvim i drugim jezikom
(the Croatian language (L1) ; the English language (L2) ; first and second language acquisition)

Sažetak
U radu se prikazuje studija slučaja djevojčice koja odrasta u prirodnom jednojezičnom okruženju hrvatskoga kao prvoga jezika (J1), a istovremeno je, od rođenja, izložena engleskome kao drugome jeziku (J2). Budući da dijete paralelno usvaja dva jezika od samog početka svog jezičnog razvoja, možemo govoriti o istovremenoj dvojezičnosti (Medved Krajnović, 2004). Međutim, način na koji je djevojčica izložena drugome jeziku je ograničen, odnosno majka djevojčice, koja je neizvorna govornica engleskoga jezika, služi kao glavni izvor jezičnoga unosa J2, dok su otac i okolina izvor unosa hrvatskoga jezika. Svrha ovog longitudinalnog istraživanja je prikazati jezični razvoj djeteta (u dobi od 0 ; 0 – 3 ; 0, odnosno od samoga rođenja do treće godine) kroz paradigmu kontekstualno različitih uloga dvaju jezika u njihovom ranom ovladavanju. Rezultati ukazuju na to da su prvi jezični izričaji vezani isključivo uz hrvatski jezik kao dominantan jezik okoline. Naime, engleski jezik kao J2, bez obzira na njegovu slabiju jezičnu proizvodnju kod djevojčice, pokazuje pozitivan učinak osobito na razini razvijanja dječjih receptivnih vještina u drugome jeziku. Samim time, kod djeteta se vrlo rano razvija metajezična svjesnost (u dobi od 2 ; 0), odnosno dijete, ne samo da relativno brzo razlikuje dva jezična sustava, nego i razvija svijest o supostojanju drugih jezičnih sustava (primjer kada djevojčica u dobi od 1 ; 6 polazi u dvojezični, hrvatsko-talijanski vrtić). Stvaranjem pozitivnih uvjeta za razvoj dječje dvojezičnosti, neovisno o kojoj vrsti se radi, uvelike se može pozitivno utjecati na opći jezični razvoj djeteta. Isto tako, ranim uvođenjem drugog jezika u dječji jezični repertoar, smatramo da se pospješuje i daljnje napredovanje u tome jeziku u formalnome obrazovanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
347801

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marina Jajić Novogradec (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Jajić Novogradec, Marina
Razvoj istovremene dječje dvojezičnosti u prirodnom jednojezičnom okruženju: prikaz slučaja // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja, Zbornik radova. II. simpozij: Dječji jezik i kultura / Cvikić, L ; Filipan-Žignić, B ; Gruić, I. ; Majhut, B ; Zergollern-Miletić, L. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 21-29
Jajić Novogradec, M. (2015) Razvoj istovremene dječje dvojezičnosti u prirodnom jednojezičnom okruženju: prikaz slučaja. U: Cvikić, L., Filipan-Žignić, B., Gruić, I., Majhut, B. & Zergollern-Miletić, L. (ur.) Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja, Zbornik radova. II. simpozij: Dječji jezik i kultura. Zagreb, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 21-29.
@inbook{inbook, author = {Jaji\'{c} Novogradec, M.}, year = {2015}, pages = {21-29}, keywords = {the Croatian language (L1), the English language (L2), first and second language acquisition}, isbn = {978-953-7210-79-3}, title = {Development of simultaneous childhood bilingualism in a naturally monolingual environment: Case study}, keyword = {the Croatian language (L1), the English language (L2), first and second language acquisition}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }