Mišljenja osnovnoškolskih učenika i budućih učitelja o mogućnostima primjene Facebooka i pametnih telefona u nastavi (CROSBI ID 623209)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Eret, Lidija
hrvatski
Mišljenja osnovnoškolskih učenika i budućih učitelja o mogućnostima primjene Facebooka i pametnih telefona u nastavi
Svakodnevna komunikacija današnjih učenika sve više uključuje uporabu pametnih telefona i različitih društvenih mreža. Rad donosi analizu mišljenja učenika osmih razreda osnovnih škola (N=126) i studenata završne godine učiteljskog fakulteta (N=116) na koji način se Facebook i pametni telefoni mogu koristiti u pristupu nastavnim sadržajima i komunikaciji u nastavi. Mišljenja učenika i studenata ispitana su upitnikom od 10 pitanja, od kojih se 8 procjenjuju Likertovom skalom od 5 stupnjeva, dok su 2 pitanja otvorenog tipa. U nekim pokazateljima postoje statistički značajne razlike mišljenja učenika i budućih učitelja, no rezultati istraživanja pokazuju pozitivnu perspektivu korištenja Facebooka i pametnih telefona u nastavi. Odgovori učenika prikazuju trenutnu nastavnu situaciju u osnovnoškolskoj metodici, dok odgovori budućih učitelja sugeriraju pozitivne promjene u smislu nastave obogaćene multimedijima. Negativna mišljenja učenika i budućih učitelja više o implementaciji Facebooka nego pametnih telefona u nastavu specifičnim primjerima upućuju na aspekte korištenja društvenih mreža koji povlače pitanje zaštite privatnosti i osobnih podataka, te ukazuju na mogućnost zlouporabe ovakvog načina komunikacije i razmjene informacija. Idejna rješenja učenika i budućih učitelja obogaćivanja tijeka nastavnog procesa i komunikacije uporabom Facebooka i pametnih telefona koja su dobivena kvalitativnom analizom odgovora na pitanja otvorenog tipa prikazala su Facebook u smislu raznolikih načina suvremene komunikacije, dok je korištenje pametnih telefona kao multimedijskog nastavnog sredstva pristup internetski objavljenim informacijama u tekstualnim, slikovnim, audio i video oblicima kao i različitim vrstama aplikacija koje mogu biti korištene u nastavne svrhe.
društvene mreže u nastavi ; Facebook u nastavi ; mobile-learning ; osnovna škola ; pametni telefoni u nastavi
nije evidentirano
engleski
Opinions of primary school students and teacher candidates about the possibilities of facebook and smartphones implementation in education
nije evidentirano
social networks in education ; Facebook in education ; mobile-learning ; primary school ; smartphones in education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
401-415.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova Konferencije Učiteljskoga Fakulteta Sveučilišta u Zagrebu: Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja (IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi)
Matijević, Milan ; Opić, Siniša
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-82-3
Podaci o skupu
Konferencija Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu: Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja
predavanje
13.04.2015-15.04.2015
Opatija, Hrvatska