Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Interes učenika za biološke sadržaje u nastavi OŠ i gimnazije (CROSBI ID 623161)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Garašić, Diana ; Radanović, Ines ; Lukša, Žaklin Interes učenika za biološke sadržaje u nastavi OŠ i gimnazije // 2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”. Zagreb, 2014. str. 28-29

Podaci o odgovornosti

Garašić, Diana ; Radanović, Ines ; Lukša, Žaklin

hrvatski

Interes učenika za biološke sadržaje u nastavi OŠ i gimnazije

Za uspješnost nastave iznimno je važno pitanje: hoće li i rezultati učenja biti bolji ukoliko postoji interes za određenu temu? Analiziran je učenički interes uz nastavne predmete Priroda i Biologija, s idejom da se u kurikulumskim promjenama sadržaji učenja učine relevantnijima za one kojima su namijenjeni. Istraživanje transverzalnog tipa provedeno je na uzorku 2114 učenika od 11 do 18 godina tijekom 2010.godine. Primijenjen je ROSE upitnik (The Relevance of Science Education) (Schreiner i Sjǿberg, 2004) u modificiranom obliku uz korištenje pitanja koja se odnose na biološku znanost i uključivanje različitih dobnih skupina. Najveći broj pitanja ROSE upitnika koja se odnose na biološke sadržaje, poklapa se s gradivom osmog razreda osnovne škole. Faktorskom je analizom, od ukupno 58 pitanja o učeničkim interesima, izlučeno 12 faktora koji obuhvaćaju 67% varijance: Bolesti i ozljede, Utjecaji na izgled, Smrtonosne bolesti, Razvoj i dosezi znanosti, Neobične i opasne životinje, Proturječja u znanosti, Sazrijevanje i spolnost, Rizici suvremenog života, Uvjetovanost nasljeđem i okolišem, Reakcije na fizikalne čimbenike, Održivi razvoj, Korist od biljaka. Utvrđeno je opadanje učeničkog interesa s godinama školovanja uz zamjetne razlike po spolu. Za razliku od učenika 5. i 6. razreda osnovne škole, koji su prilično neselektivni pa ih zanima većina ponuđenih tema, adolescenti u 7. i 8. razredu postaju selektivniji i kritičniji i više okrenuti samima sebi. U pravilu, gimnazijalci u 1. razredu iskazuju veći interes za većinu tema nego učenici u 8 OŠ, ali u završnim gimnazijskim razredima opet dolazi do pada. Utvrđene su ljestvice poretka interesa, pri čemu su dvije ukupno najzanimljivije teme pružanje prve pomoći i još nerazjašnjeni fenomeni. Slijedi tema o raku, a iza toga je bestežinsko stanje i pravilan način tjelovježbe. Najmanje zanimljive teme odnose se na simetrije i oblike listova i cvijeća te razmnožavanje i rast biljaka. Od 58 tema, 23 pobuđuje ispodprosječni interes. Unutar tog broja, 10 tema je više učenika ocijenilo u negativnom dijelu skale, nego u pozitivnom. Od toga se 3 teme odnose na biljke, a 4 pripadaju području proizvodnje, skladištenja i prerade hrane. Za nastavnu praksu i sastavljače kurikuluma može biti vrlo značajno poznavati teme za koje je iskazan najviši, odnosno najniži stupanj zanimanja.

učenički interes; ROSE upitnik; biologija; dobne skupine; razlike po spolu

nije evidentirano

engleski

Students' interest for biological content in primary school and high school

nije evidentirano

student interest; ROSE questionnaire; biology; age group; gender differences

nije evidentirano

Podaci o prilogu

28-29.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”

Zagreb:

Podaci o skupu

2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”

predavanje

16.10.2014-17.10.2014

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija, Biologija

Poveznice