Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Profesionalna zrelost učenika viših razreda osnovnih škola i neke njezine teorijske odrednice (CROSBI ID 394892)

Ocjenski rad | diplomski rad

Černja, Iva Profesionalna zrelost učenika viših razreda osnovnih škola i neke njezine teorijske odrednice / Babarović, Toni (mentor); Zagreb, Hrvatski studiji, . 2012

Podaci o odgovornosti

Černja, Iva

Babarović, Toni

hrvatski

Profesionalna zrelost učenika viših razreda osnovnih škola i neke njezine teorijske odrednice

Profesionalna zrelost je spremnost pojedinca za donošenje dobro informiranih, dobno prikladnih profesionalnih odluka. Ona predstavlja mjeru u kojoj je pojedinac sposoban samostalno donijeti odluke o svojoj karijeri, prikladne za njegovu dob. Cilj ovog rada je utvrditi razinu profesionalne zrelosti učenika viših razreda osnovnih škola, te ispitati kako je povezana s nekim karakteristikama učenika i profesionalnim interesima. Na reprezentativnom uzorku učenika, petih, šestih, sedmih i osmih razreda oba spola (ukupni N=823) primijenjen je Test informiranosti o zanimanjima (TIZ), koji mjeri kognitivnu komponentu profesionalne zrelosti. Učenici viših razreda osnovne škole uspješno rješavaju Test informiranosti o zanimanjima i njihovi se prosječni rezultati kreću u gornjoj polovici teoretskog raspona. Test se pokazao prikladnim za detekciju onih učenika kojima nedostaju informacije o svijetu rada i zbog toga ne mogu donijeti zrele profesionalne odluke. Profesionalna zrelost raste u funkciji dobi, dok učenice sustavno iskazuju veći stupanj profesionalne zrelosti od učenika. Profesionalna zrelost povezana je sa školskim uspjehom učenika i obrazovnim aspiracijama, odnosno planiranom dužinom školovanja. Istraživanjem se ispituje i odnos profesionalne zrelosti s nekim obilježjima profesionalnih interesa učenika. Profesionalna zrelost blago je povezana s diferenciranosti profesionalnih interesa, dok hipoteza o postojanju povezanosti profesionalne zrelosti i konzistentnosti profesionalnih interesa nije potvrđena. Kao rezultat istraživanja, zaključuje se da je ispitivanje profesionalne zrelosti nužan aspekt profesionalnog savjetovanja u osnovnim školama. S obzirom na razvojnu prirodu konstrukta profesionalne zrelosti, u višim razredima osnovne škole trebalo bi započeti sa sustavnom primjenom i implementacijom školskih programa profesionalnog razvoja. Time bi se učenicima, koji su na pragu donošenja važnih profesionalnih odluka pružila pomoć u razvijanju profesionalne zrelosti, te podizanju spremnosti za odabir zanimanja.

Profesionalna zrelost; Test informiranosti o zanimanjima (TIZ); izbor zanimanja; profesionalni interesi; diferenciranost i konzistentnost profesionalnih interesa

nije evidentirano

engleski

Career maturity of students in higher grades of primary schools and some of it's theoretical determinants

nije evidentirano

Vocational maturity; Test of Occupational Knowledge (TOK); vocational choice; vocational interests; differentiation and consistency of vocational interests

nije evidentirano

Podaci o izdanju

49

18.05.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatski studiji

Zagreb

Povezanost rada

nije evidentirano