Mogućnosti razvijanja kompetencija učitelja za rad s romskom djecom (CROSBI ID 622833)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja
hrvatski
Mogućnosti razvijanja kompetencija učitelja za rad s romskom djecom
Osnaživanje kompetencija svih dionika odgojno-obrazovnog procesa, posebice učitelja koji su svakodnevno u izazovima rada u višekulturnoj zajednici, omogućeno je kroz projekt „Unaprjeđenje položaja djece Roma u odgoju i obrazovanju u Baranji“. Projektom se promiču jednake mogućnosti i integracija romske djece. Jedan od temeljnih ciljeva projekta jest jačanje kompetencija učitelja za rad u višekulturnoj zajednici i stvaranje interkulturalnog ozračja u školi i razrednom odjelu. Tijekom ostvarivanja projektnih aktivnosti provedeno je kvalitativno i kvantitativno istraživanje koje pokazuje početno stanje i procjenu interkulturalnih kompetencija učitelja nakon projektnih aktivnosti usmjerenih k učiteljima, a koje su uključivale stručno usavršavanje u obliku pedagoških radionica i stručnih seminara. Učitelji u početnoj procjeni ističu probleme u radu s učenicima romske nacionalne manjine, percepciju uloge različitih dionika odgojno-obrazovnog procesa, potrebe za stručnim usavršavanjem i pomagačima u nastavi. Nakon izobrazbe u području romske kulture i načina rada u višekulturnoj zajednici učitelji svoje interkulturalne kompetencije procjenjuju vrlo visoko te se osjećaju osnaženima za odgojno-obrazovni rad s učenicima romske nacionalne manjine.
interkulturalne kompetencije ; učitelji ; romska nacionalna manjina ; višekulturna zajednica
Zbornik je indeksiran u bazi ERIC.
engleski
Opportunities for the Development of Teachers Competence for Working with Roma Children
Osnaživanje kompetencija svih dionika odgojno-obrazovnog procesa, posebice učitelja koji su svakodnevno u izazovima rada u višekulturnoj zajednici, omogućeno je kroz projekt „Unaprjeđenje položaja djece Roma u odgoju i obrazovanju u Baranji“. Projektom se promiču jednake mogućnosti i integracija romske djece. Jedan od temeljnih ciljeva projekta jest jačanje kompetencija učitelja za rad u višekulturnoj zajednici i stvaranje interkulturalnog ozračja u školi i razrednom odjelu. Tijekom ostvarivanja projektnih aktivnosti provedeno je kvalitativno i kvantitativno istraživanje koje pokazuje početno stanje i procjenu interkulturalnih kompetencija učitelja nakon projektnih aktivnosti usmjerenih k učiteljima, a koje su uključivale stručno usavršavanje u obliku pedagoških radionica i stručnih seminara. Učitelji u početnoj procjeni ističu probleme u radu s učenicima romske nacionalne manjine, percepciju uloge različitih dionika odgojno-obrazovnog procesa, potrebe za stručnim usavršavanjem i pomagačima u nastavi. Nakon izobrazbe u području romske kulture i načina rada u višekulturnoj zajednici učitelji svoje interkulturalne kompetencije procjenjuju vrlo visoko te se osjećaju osnaženima za odgojno-obrazovni rad s učenicima romske nacionalne manjine.
intercultural competences ; teachers ; Roma ethnic minority ; multicultural community
Zbornik je indeksiran u bazi ERIC.
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
117-163.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Obrazovanje za interkultuiralizam : Položaj Roma u odgoju i obrazovanju = Intercultural education : The Position of Roma in Education
Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati Jozef
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-6965-42-7
1849-7209
Podaci o skupu
Položaj Roma u odgoju i obrazovanju/The Position of Roma in Education
predavanje
08.01.2015-09.01.2015
Osijek, Hrvatska