Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obrazovanje za interkulturalizam - Položaj Roma u odgoju i obrazovanju (CROSBI ID 12768)

Urednička knjiga | zbornik radova s konferencije

Intercultural Education - The Position of Roma in Education / Obrazovanje za interkulturalizam - Položaj Roma u odgoju i obrazovanju / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati Jozef (ur.) Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015

Podaci o odgovornosti

Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati Jozef

Peko, Anđelka ; Mlinarević, Vesnica ; JIndra, Ranka ; Sablić, Marija

Lazarević, Suzana

hrvatski

Obrazovanje za interkulturalizam - Položaj Roma u odgoju i obrazovanju

Zbornik „Položaj Roma u odgoju i obrazovanju“ sadrži radove, teorijske analize, rezultate istraživanja i primjere dobre prakse kroz koje su se u konstruktivnoj raspravi donijeli vrijedni zaključci: školu valja shvaćati kao interkulturalnu zajednicu, a u okviru nje, naučiti učenike osnovnom umijeću uspješnog interkulturalizma: prvo slušati pa tek onda govoriti ; zalagati se za utemeljenje različitih modela odgoja i obrazovanja za Rome, budući da se standardni modeli često pokazuju nedostatnima s obzirom na specifičnosti romske populacije ; nakon provođenja projekata, valja ustrajati na osnaživanju interkulturalnih kompetencija, a posebice kompetencija za rad s romskom djecom ; poraditi na informiranju romskih roditelja o pravima i pozitivnim mjerama za olakšanje participacije djece Roma u odgoju i obrazovanju ; inzistirati na što većem obuhvatu romske djece u ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, prvog podsustava odgoja i obrazovanja ; zalagati se za uvođenje romskog jezika, bajaškog dijalekta u osnovne i srednje škole, jer tim jezikom se služi dvije trećine Roma koji žive u Hrvatskoj ; usustaviti daljnji rad na senzibilizaciji učitelja i njihovoj izobrazbi za rad s romskom djecom ; intenziviranje uključenja Roma u udruge i ustanove koje će voditi k većem uključivanju romske djece u proces odgoja i obrazovanja ; uključivanje što više djece Roma u poludnevni boravak u školi ; vođenje trajne skrbi o obrazovanju Romkinja, kao jedne od osnovnih karika u lancu mogućnosti unaprjeđenja položaja Roma u odgoju i obrazovanju ; ustrajavanje na važnosti humanističkog pristupa u obrazovanje kao temelja za suživot, snošljivost i toleranciju ; uključivanje studenata u projekte i njihovo volontiranje u nastavnim i izvannastavnim aktivnostima ; neuključenost Roma u odgojno-obrazovni sustav stvara začarani krug nemogućnosti pronalaženja posla te se preporuča stipendiranje Roma i omogućavanje smještaja u učeničke domove ; kako je glazba idealan medij za izgradnju mostova između različitih kultura i stjecanje tolerancije, preporuča se posvećenost glazbi kao mediju neverbalne komunikacije koja olakšava interkulturalnu komunikaciju ; potreba i važnost uključivanja roditelja u odgojno-obrazovni sustav i izvannastavne aktivnosti.

Obrazovanje ; interkulturalizam ; položaj Roma ; odgoj

Zbornik je indeksiran u bazi ERIC.

engleski

Intercultural Education - The Position of Roma in Education

Zbornik „Položaj Roma u odgoju i obrazovanju“ sadrži radove, teorijske analize, rezultate istraživanja i primjere dobre prakse kroz koje su se u konstruktivnoj raspravi donijeli vrijedni zaključci: školu valja shvaćati kao interkulturalnu zajednicu, a u okviru nje, naučiti učenike osnovnom umijeću uspješnog interkulturalizma: prvo slušati pa tek onda govoriti ; zalagati se za utemeljenje različitih modela odgoja i obrazovanja za Rome, budući da se standardni modeli često pokazuju nedostatnima s obzirom na specifičnosti romske populacije ; nakon provođenja projekata, valja ustrajati na osnaživanju interkulturalnih kompetencija, a posebice kompetencija za rad s romskom djecom ; poraditi na informiranju romskih roditelja o pravima i pozitivnim mjerama za olakšanje participacije djece Roma u odgoju i obrazovanju ; inzistirati na što većem obuhvatu romske djece u ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, prvog podsustava odgoja i obrazovanja ; zalagati se za uvođenje romskog jezika, bajaškog dijalekta u osnovne i srednje škole, jer tim jezikom se služi dvije trećine Roma koji žive u Hrvatskoj ; usustaviti daljnji rad na senzibilizaciji učitelja i njihovoj izobrazbi za rad s romskom djecom ; intenziviranje uključenja Roma u udruge i ustanove koje će voditi k većem uključivanju romske djece u proces odgoja i obrazovanja ; uključivanje što više djece Roma u poludnevni boravak u školi ; vođenje trajne skrbi o obrazovanju Romkinja, kao jedne od osnovnih karika u lancu mogućnosti unaprjeđenja položaja Roma u odgoju i obrazovanju ; ustrajavanje na važnosti humanističkog pristupa u obrazovanje kao temelja za suživot, snošljivost i toleranciju ; uključivanje studenata u projekte i njihovo volontiranje u nastavnim i izvannastavnim aktivnostima ; neuključenost Roma u odgojno-obrazovni sustav stvara začarani krug nemogućnosti pronalaženja posla te se preporuča stipendiranje Roma i omogućavanje smještaja u učeničke domove ; kako je glazba idealan medij za izgradnju mostova između različitih kultura i stjecanje tolerancije, preporuča se posvećenost glazbi kao mediju neverbalne komunikacije koja olakšava interkulturalnu komunikaciju ; potreba i važnost uključivanja roditelja u odgojno-obrazovni sustav i izvannastavne aktivnosti.

intercultural education ; the position of Roma

Zbornik je indeksiran u bazi ERIC.

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

2015.

978-953-6965-42-7

597

objavljeno

Povezanost rada

Pedagogija