Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 756252

Obrazovanje za interkulturalizam- Položaj Roma u odgoju i obrazovanju


Obrazovanje za interkulturalizam- Položaj Roma u odgoju i obrazovanju, Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku/ J. J. Strossmayer University of Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti / Faculty of Education, Osijek, 2015 (zbornik)


Naslov
Obrazovanje za interkulturalizam- Položaj Roma u odgoju i obrazovanju
(Intercultural Education- The Position of Roma in Education)

Urednik/ci
Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati Jozef

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, zbornik, znanstvena

Izdavač
Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku/ J. J. Strossmayer University of Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti / Faculty of Education, Osijek

Grad
Osijek

Godina
2015

Stranica
597

ISBN
978-953-6965-42-7

Ključne riječi
Obrazovanje; interkulturalizam; položaj Roma; odgoj
(Intercultural education; the position of Roma)

Sažetak
Zbornik „Položaj Roma u odgoju i obrazovanju“ sadrži radove, teorijske analize, rezultate istraživanja i primjere dobre prakse kroz koje su se u konstruktivnoj raspravi donijeli vrijedni zaključci: školu valja shvaćati kao interkulturalnu zajednicu, a u okviru nje, naučiti učenike osnovnom umijeću uspješnog interkulturalizma: prvo slušati pa tek onda govoriti ; zalagati se za utemeljenje različitih modela odgoja i obrazovanja za Rome, budući da se standardni modeli često pokazuju nedostatnima s obzirom na specifičnosti romske populacije ; nakon provođenja projekata, valja ustrajati na osnaživanju interkulturalnih kompetencija, a posebice kompetencija za rad s romskom djecom ; poraditi na informiranju romskih roditelja o pravima i pozitivnim mjerama za olakšanje participacije djece Roma u odgoju i obrazovanju ; inzistirati na što većem obuhvatu romske djece u ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, prvog podsustava odgoja i obrazovanja ; zalagati se za uvođenje romskog jezika, bajaškog dijalekta u osnovne i srednje škole, jer tim jezikom se služi dvije trećine Roma koji žive u Hrvatskoj ; usustaviti daljnji rad na senzibilizaciji učitelja i njihovoj izobrazbi za rad s romskom djecom ; intenziviranje uključenja Roma u udruge i ustanove koje će voditi k većem uključivanju romske djece u proces odgoja i obrazovanja ; uključivanje što više djece Roma u poludnevni boravak u školi ; vođenje trajne skrbi o obrazovanju Romkinja, kao jedne od osnovnih karika u lancu mogućnosti unaprjeđenja položaja Roma u odgoju i obrazovanju ; ustrajavanje na važnosti humanističkog pristupa u obrazovanje kao temelja za suživot, snošljivost i toleranciju ; uključivanje studenata u projekte i njihovo volontiranje u nastavnim i izvannastavnim aktivnostima ; neuključenost Roma u odgojno-obrazovni sustav stvara začarani krug nemogućnosti pronalaženja posla te se preporuča stipendiranje Roma i omogućavanje smještaja u učeničke domove ; kako je glazba idealan medij za izgradnju mostova između različitih kultura i stjecanje tolerancije, preporuča se posvećenost glazbi kao mediju neverbalne komunikacije koja olakšava interkulturalnu komunikaciju ; potreba i važnost uključivanja roditelja u odgojno-obrazovni sustav i izvannastavne aktivnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Zbornik je indeksiran u bazi ERIC.



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek