Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Reklame i rodni stereotipi: važnost medijske pismenosti (CROSBI ID 622757)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Sever, Irena ; Šakić, Mateja Reklame i rodni stereotipi: važnost medijske pismenosti // Knjiga sažetaka međunarodne znanstvene konferencije Medijska pismenost u digitalno doba – kulturna, ekonomska i politička perspektiva / Zgrabljić Rotar, Nada (ur.). Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 107-108

Podaci o odgovornosti

Sever, Irena ; Šakić, Mateja

hrvatski

Reklame i rodni stereotipi: važnost medijske pismenosti

Brojne rasprave i istraživanja o medijima u sklopu društvenih i humanističkih znanosti usredotočuju se na utjecaj medija na djecu i mlade u procesu njihova odgoja i obrazovanja, odnosno oblikovanja individualnog i socijalnog identiteta. Svaki novi naraštaj odrasta u okolini sve bogatijoj medijima i pripadajućim sadržajima, a oni često preuzimaju ulogu „zamjenskih roditelja“ u odgojnom i „zamjenske škole“ u obrazovnom smislu. Jedan od najrasprostranjenijih medijskih oblika i kulturoloških proizvoda kojemu smo svakodnevno svjesno ili nesvjesno izloženi jesu reklame. Koliko su reklame važan kulturološki i ekonomski fenomen govori i podatak da se u reklamnu industriju godišnje u prosjeku ulaže 500 milijardi dolara, a ciljana skupina sve češće postaju djeca i mladi. Medijski se stručnjaci slažu da je utjecaj reklama na tu dobnu skupinu iznimno snažan, čak i kada se ne odnosi izravno na njih. Na taj način reklame pridonose oblikovanju dječje medijske kulture. Uočava se trend da reklame sve rjeđe uključuju navođenje prednosti proizvoda čiju prodaju žele potaknuti, a sve više nameću određene životne stilove koje mladi usvajaju kao dijelove svojih identiteta i obrazaca ponašanja. Tu se prije svega misli na rodne stereotipe i nerealne prikaze ženskog tijela kao sastavnih dijelova reklama. Stoga će se posebna pozornost u izlaganju posvetiti rodnim stereotipima u (audio)vizualnim reklamama i njihovim mogućim negativnim posljedicama na stajališta i ponašanja djece i mladih, poput „Lolita- efekta“, iskrivljene slike o sebi i sl. Kako bi se umanjili spomenuti negativni učinci reklama, potrebno je podizanje razine medijske pismenosti, kao i provođenje određenih medijskih politika na lokalnoj i globalnoj razini u okviru zakonskih regulativa.

medijska pismenost ; reklame ; rodni stereotipi

nije evidentirano

engleski

Advertisements and gender stereotypes: importance of media literacy

nije evidentirano

media literacy ; advertisement ; gender stereotypes

nije evidentirano

Podaci o prilogu

107-108.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka međunarodne znanstvene konferencije Medijska pismenost u digitalno doba – kulturna, ekonomska i politička perspektiva

Zgrabljić Rotar, Nada

Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

Medijska pismenost u digitalno doba - kulturna, ekonomska i politička perpektiva

predavanje

06.06.2014-07.06.2014

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Sociologija