Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 755649

Obogaćenje stručne prakse studenata kroz volonterski rad u odgojno-obrazovnom sustavu


Rački, Željko; Jindra, Ranka; Mikulić, Matea; Sablić, Marija
Obogaćenje stručne prakse studenata kroz volonterski rad u odgojno-obrazovnom sustavu // OBRAZOVANJE ZA INTERKULTURALIZAM/INTERCULTURAL EDUCATION/Položaj Roma u odgoju i obrazovanju/The Position of Roma in Education / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku / Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 2015. str. 401-431 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Obogaćenje stručne prakse studenata kroz volonterski rad u odgojno-obrazovnom sustavu
(The enrichment of future teachers' pre-service school practice through volunteer work in the educational system)

Autori
Rački, Željko ; Jindra, Ranka ; Mikulić, Matea ; Sablić, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
OBRAZOVANJE ZA INTERKULTURALIZAM/INTERCULTURAL EDUCATION/Položaj Roma u odgoju i obrazovanju/The Position of Roma in Education / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku / Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 2015, 401-431

ISBN
978-953-6965-42-7

Skup
Znanstveno-stručna konferencija POLOŽAJ ROMA U ODGOJU I OBRAZOVANJU

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 8-9.01.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Stručno-pedagoška praksa; volonterizam; profil volontera; učitelji
(Professional-pedagogical practice; volunteering; volunteer profile; teachers)

Sažetak
Cilj je ovoga rada bio ispitati u kakvom su odnosu volonterski rad u odgojno-obrazovnom sustavu i obvezna stručno-pedagoška praksa te ispitati postoje li razlike u crtama ličnosti, generativnom djelovanju, emocionalnoj kompetentnosti i nekim drugim obilježjima ličnosti između volontera i preostalih studenata. Istraživanje se bavi pitanjem komplementarnosti stručno-pedagoške prakse i volonterizma u odgojno-obrazovnom sustavu u funkciji osposobljavanja odgojno-obrazovnih djelatnika i odgoja za aktivno građanstvo. Studenti su Učiteljskoga studija dužni obaviti stručno-pedagošku praksu čiji je cilj omogućiti razvijanje i usvajanje praktičnih aspekata rada u osnovnim školama kroz promatranje rada mentora i osobno iskustvo samostalnoga rada usmjerenog povezivanju teorijskih spoznaja iz relevantnih kolegija s konkretnim primjerima. Studentima su trajno, povrh stručno-pedagoške prakse, kao građanima otvorene prilike za obogaćeno sudjelovanje u društvenim procesima kroz volonterizam, s naglaskom na volonterizam u odgojno-obrazovnom sustavu za koji su sustav pripremani tijekom studija. Sudionici su ovoga istraživanja bili studenti 3. i 4. godine Učiteljskoga studija u Osijeku (N = 80). Dio je istih studenata dodatno uložio osobno vrijeme, trud, znanja i vještine, tj. volontirao je tijekom godine u različitim područjima društvenoga djelovanja, uključujući i volontiranje na projektu unaprjeđivanja rada s ciljanom skupinom romske djece, osnovnoškolskih obveznika, u prema njima usmjerenim socijalnim i odgojno-obrazovnim aktivnostima u školi. Podatci su prikupljeni kroz anonimno i dobrovoljno sudjelovanje studenata, pomoću upitnika petofaktorskog modela ličnosti, generativnog djelovanja i emocionalne kompetentnosti na svim sudionicima, te potom kroz ciljanu fokus grupu s volonterima na projektu rada s romskom djecom. Rezultati upućuju na prednosti i nedostatke obogaćenja stručne prakse kroz volonterski rad studenata u odgojno-obrazovnom sustavu, uz nalaz specifičnih razlika u ispitanim psihološkim varijablama između volontera i preostalih studenata. Pri interpretaciji nalaza naglasak je stavljen na pitanja otvorenosti i povezanosti studijskoga programa, stručno-pedagoške prakse i volonterizma te sukladnosti uspješnosti u studiju, osobina volontera i osobina kvalitetnih budućih odgojno-obrazovnih djelatnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija

Napomena
Rad je u cijelosti objavljen na hrvatskom i engleskom jeziku. /The article is published in full in Croatian and English.



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek