Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 754740

Uvjerenja o strategijama učenja, korištenje strategija učenja i uspjeh u studiju


Vrkić, Marta; Vlahović-Štetić, Vesna
Uvjerenja o strategijama učenja, korištenje strategija učenja i uspjeh u studiju // Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 154 (2013), 4; 511-526 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Uvjerenja o strategijama učenja, korištenje strategija učenja i uspjeh u studiju
(Learning strategies: beliefs about learning strategies and academic achievement)

Autori
Vrkić, Marta ; Vlahović-Štetić, Vesna

Izvornik
Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (1330-0059) 154 (2013), 4; 511-526

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Strategije učenja; samoregulirano učenje; uvjerenja o strategijama učenja; motivacija
(Learning strategies; self-regulated learning; beliefs about learning strategies; motivation)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos strategija učenja, uvjerenja o strategijama učenja i uspjeha u studiju u općem akademskom kontekstu. Pokušali smo odgovoriti na pitanja o doprinosu uvjerenja o strategijama učenja predikciji upotrebe strategija učenja te o njihovom doprinosu predikciji uspjeha u studiju. Istraživanje je provedeno na studentima Ekonomskog fakulteta i Fakulteta elektrotehnike i računarstva u Zagrebu (N=337). Korištene su skale strategija učenja iz MSLQ (Pintrich, Smith, Garcia i McKeachie, 1993.) te skala uvjerenja o strategijama učenja konstruirana za potrebe ovog istraživanja. Ispitivanje procjena upotrebe strategija učenja pokazalo je kako se strategije upravljanja resursima učenja koriste značajno manje u odnosu na kognitivne i metakognitivne strategije. Regresijska analiza s uvjerenjima o strategijama kao prediktorima i strategijama učenja kao kriterijem pokazala je kako uvjerenja o strategijama predviđaju upotrebu samo nekih strategija. Kao značajni pozitivni prediktori uspjeha u studiju pokazale su se jedino strategije upravljanja resursima učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Vesna Vlahović-Štetić, (8214)

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Education Research Abstracts Online
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts