Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Metodički pristup određivanju sadržaja poučavanja i kognitivnih ishoda učenja za nastavni predmet Hrvatski jezik u primarnom obrazovanju (CROSBI ID 394623)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Kolar Billege, Martina Metodički pristup određivanju sadržaja poučavanja i kognitivnih ishoda učenja za nastavni predmet Hrvatski jezik u primarnom obrazovanju / Bežen, Ante (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2014

Podaci o odgovornosti

Kolar Billege, Martina

Bežen, Ante

hrvatski

Metodički pristup određivanju sadržaja poučavanja i kognitivnih ishoda učenja za nastavni predmet Hrvatski jezik u primarnom obrazovanju

Sadržaj poučavanja o vrstama riječi u nastavnome predmetu Hrvatski jezik u primarnome obrazovanju obuhvaća poučavanje o imenicama, glagolima i pridjevima, a treba ga dopuniti poučavanjem o prilozima da bi se moglo sustavno poučavati strukturiranju rečenice kao gramatičke jedinice (modela) i kao komunikacijske jedinice (ostvaraju toga modela). Poučavanje o tome sadržaju podloga je za razvijanje kulture pisanja i komunikacijske jezične kompetencije. U određivanju kognitivnih ishoda učenja važno je primijeniti metodički pristup koji se temelji na suodnosu matičnih znanosti i temeljnih odgojno-obrazovnih znanosti. U radu predlažemo mjerljive kognitivne ishode učenja kao standard koji će učiteljima poslužiti za praćenje učenika u dosezanju kompetencije. S obzirom na sadržajnu (ne)valjanost postojeće ocjene i neprikladnost sintetičkoga ocjenjivanja, predlažemo obrazac praćenja učenika u dosezanju predloženih ishoda učenja. Istraživanje je provedeno na uzorku učitelja mentora i savjetnika (N = 387) u Republici Hrvatskoj te učenika (N = 527) i sveučilišnih profesora (N = 11). Rezultati istraživanja pokazuju velika odstupanja u mišljenju učitelja o uspjehu učenika i stvarnoga uspjeha učenika u ispitu znanja, nadalje pokazuju kako učitelji misle da gotovo svi učenici mogu dosegnuti obrazovna postignuća predviđena aktualnim Nastavnim planom i programom za osnovnu školu. Rezultati također pokazuju statistički značajno veće slaganje učitelja o broju i vrsti kognitivnih ishoda za pojedine ocjene nego o broju i vrsti obrazovnih postignuća. U istraživanju je vidljivo da statistički značajno više učitelja misli kako učenici stječu dovoljno znanja za nesmetan prijelaz u peti razred, ali se gotovo jedna trećina učitelja s time ne slaže. Statistički značajno veći broj učitelja misli da učenicima u primarnome obrazovanju treba ponuditi više sadržaja u području jezika (Hrvatski jezik) nego što im je ponuđeno. Rezultati pokazuju i da učitelji ne prepoznaju koja se znanja i na kojoj razini ispituju pojedinim zadatkom u ispitu znanja. Na temelju teorijskoga razmatranja i provedenoga istraživanja, u radu predlažemo metodički pristup određivanju sadržaja poučavanja te kognitivni ishodi učenja za područje jezika (Hrvatski jezik) u primarnome obrazovanju. Predlažemo listu praćenja za određivanje uspjeha učenika u dosezanju kognitivnih ishoda umjesto postojeće ocjene.

metodički pristup ; sadržaj poučavanja ; kognitivni ishodi učenja ; nastavni predmet Hrvatski jezik ; primarno obrazovanje

nije evidentirano

engleski

A Methodological Approach to Defining Content of Teaching and Cognitive Learning Outcomes for the Subject Croatian Language in Primary Education

nije evidentirano

methodological approach ; contenet of teaching ; cognitive learning outcomes ; subject Croatian Language ; primary education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

268

19.12.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Filologija