Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Priprema i provedba infrastrukturnih projekata u jedinicama lokalne samouprave (CROSBI ID 394436)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Lovoković, Danijela Priprema i provedba infrastrukturnih projekata u jedinicama lokalne samouprave / Krstić, Hrvoje (mentor); Osijek, . 2013

Podaci o odgovornosti

Lovoković, Danijela

Krstić, Hrvoje

hrvatski

Priprema i provedba infrastrukturnih projekata u jedinicama lokalne samouprave

Ovaj rad bavi se problematikom realizacije projekata komunalne infrastrukture u jedinicama lokalne samouprave. Nije svaka infrastruktura komunalna infrastruktura. Komunalna infrastruktura u isključivoj je nadležnosti jedinica lokalne samouprave, smještena unutar građevinskog područja JLS. Ona obuhvaća infrastrukturu vodoopskrbe i odvodnje, javne rasvjete, koridore nerazvrstanih cesta (pločnike, biciklističke staze, kolnike), ali i opskrbu plinom, toplinskom energijom, groblja, krematorije, čistoću, tržnice i javni gradski prijevoz. Rad je kao temu obrađivao onu komunalnu infrastrukturu koja se gradi, rekonstruira i održava u koridorima javnih gradskih površina (prometnice i javne pješačke površine).Zakonske odredbe koje se odnose na realizaciju komunalne infrastrukture u domeni planiranja, projektiranja i izvođenja propisane su Zakonom o prostornom uređenju i gradnji („Narodne novine“ br. 76/07 ; 38/09 ; 55/11 ; 90/11 ; 50/12 ; 55/12), dok su obveze i nadležnosti u svezi komunalne infrastrukture propisane Zakonom o komunalnom gospodarstvu (Narodne novine“ br. 36/95 ; 70/97 ; 28/99 ; 57/00 ; 129/00 ; 59/01 ; 26/03 ; 82/04 ; 178/04 ; 38/09 ; 79/09 ; 153/09 ; 144/12) i Zakonom o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“ br. 33/01 ; 60/01 ; 129/05 ; 109/07 ; 125/08 ; 36/09 ; 150/11). Cilj rada je pojasniti sve zakonom propisane obveze investitora u realizaciji projekta komunalne infrastrukture, sve poteškoće s kojim se investitor, gotovo na svakom projektu, susreće te, na osnovu osobnog iskustva rada u jedinici lokalne samouprave, pokušaj definiranja smjernica za uspješniju realizaciju projekta. Realizacija projekta komunalne infrastrukture ovisna je o kvaliteti projektnog rješenja, razini prostorno planske dokumentacije, imovinsko pravnim odnosima i vlasništvu te raspoloživim financijskim sredstvima. Najveći dio vremena potreban za realizaciju ovakvih projekata danas se gubi na puko zadovoljavanje pravila prema zakonodavcu, a ponekad ta puka pravila dovedu i do odustajanja od investicije. Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju, imamo priliku pojednostaviti postupke gradnje, ali i dodatno ih zakomplicirati. Važno je da, zbog pojave novog pristupa u mnogim životnim sferama (od društvenog uređenja, pravne i financijske regulative do inženjerske struke, ali i osobne svijesti pojedinca), ne dopustimo zanemarivanje struke i urbanog naslijeđa, ali i da osobitu pažnju posvetimo vizionarima i napretku tehnologije. Analize, primjeri i iskustva koja su prikazana u ovom radu uglavnom se odnose na grad Osijek, četvrti grad po veličini u Hrvatskoj, bogatog povijesnog naslijeđa i bogate tradicije graditeljstva i urbanizma.

Komunalna infrastruktura ; jedinica lokalne samouprave ; projekti ; prostorni planovi ; urbanizam ; grad

nije evidentirano

engleski

Preparation and implementation of infrastructure projects in local government unit

nije evidentirano

Utilities ; local government unit ; projects ; spatial plans ; urban planning ; city

nije evidentirano

Podaci o izdanju

120

29.08.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Osijek

Povezanost rada

Arhitektura i urbanizam, Građevinarstvo