Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 753350

Je li privilegirani status modela osobina ličnosti u psihologiji ličnosti opravdan? - Prikaz modela identiteta


Tatalović Vorkapić, Sanja
Je li privilegirani status modela osobina ličnosti u psihologiji ličnosti opravdan? - Prikaz modela identiteta // Suvremena psihologija, 17 (2014), 2; 181-198 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


Naslov
Je li privilegirani status modela osobina ličnosti u psihologiji ličnosti opravdan? - Prikaz modela identiteta
(Is privileged status of personality traits' models in personality psychology justified? - Description of identity models)

Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 17 (2014), 2; 181-198

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
Metodologija; modeli identiteta; osobine ličnosti; razvoj psihologije ličnosti; teorija
(Methodology; identity models; personality traits; personality psychology development; theory)

Sažetak
Osnovni cilj ovog rada bio je kritički prikaz modela i teorije osobina ličnosti na način da se analizira opravdanost njihova privilegiranog statusa u psihologiji ličnosti pomoću prikaza modela identiteta. Prikazani su relevantni izvori literature, a naglasak je stavljen na dva aspekta: metodološke probleme koji postoje u okviru dominantnih modela (Velikih pet i Petofaktorski) i teorije osobina ličnosti (Petofaktorske teorije ličnosti) te nejasnog odnosa između konstrukata ličnosti i identiteta. Prikazani su sljedeći modeli identiteta: Socio-analitički model sazrijevanja, Neo-socio-analitički model ličnosti i Nova teorija Petofaktorskog modela ličnosti. Implikacije koje proizlaze odnose se na daljnje kritičko promišljanje o budućem razvoju psihologije ličnosti i mogućnostima valjane empirijske provjere prikazanih modela.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Autor s matičnim brojem:
Sanja Tatalović Vorkapić, (269694)

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus