Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Operacionalizacija učeničkih socijalnih kompetencija u suvremenoj nastavi (CROSBI ID 394348)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Varga, Rahaela Operacionalizacija učeničkih socijalnih kompetencija u suvremenoj nastavi / Peko, Anđelka (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2014

Podaci o odgovornosti

Varga, Rahaela

Peko, Anđelka

hrvatski

Operacionalizacija učeničkih socijalnih kompetencija u suvremenoj nastavi

Namjera je rada bila istražiti što obuhvaća socijalno kompetentno ponašanje koje se reflektira u učeničkim i učiteljskim procjenama učeničkih socijalnih kompetencija u suvremenoj nastavi. Cilj je istraživanja bio operacionalizirati pojam učeničkih socijalnih kompetencija na kraju trećeg odgojno-obrazovnog ciklusa. Operacionalizacija obuhvaća razlaganje pojma, odnosno njegovo prevođenje iz apstraktnosti u konkretnost kojom se osigurava jasnoća istraživanja. Put ostvarenja toga cilja opisan je kroz teorijski i empirijski dio rada. U teorijskom je dijelu opisana posebnost nastave kao konteksta u koji se smješta istraživanje učeničkih socijalnih kompetencija. Uz to, problematiziran je pojam učeničkih socijalnih kompetencija u pedagogiji i drugim znanostima te ponuđeno njegovo određenje kojime bismo se približili pedagogijskoj perspektivi u istraživanju toga fenomena. U skladu s time, u empirijskom se dijelu nastojalo još konkretizirati pojam učeničkih socijalnih kompetencija u nastavi određivanjem indikatora temeljenih na učeničkoj i učiteljskoj procjeni. Rezultati ukazuju na to da se indikatori učeničkih socijalnih kompetencija u nastavi pronalaze u obilježjima učeničkog odnosa prema sebi, prema drugima i prema kurikulumu nastave, što je u skladu s bitnim odrednicama nastave. Također se empirijski potvrdilo da se učenici i učitelji značajno razlikuju u kriterijima procjene učeničkih socijalnih kompetencija u nastavi. Time upitnom postaje opravdanost mjerenja učeničkih socijalnih kompetencija u nastavi. Zaključuje se da navedene rezultate treba uvažiti pri daljnjim istraživanjima.

kurikulum ; procjena ; socijalne kompetencije ; učenik ; učitelj

nije evidentirano

engleski

Operationalisation of Students' Social Competences in the Contemporary Classroom

nije evidentirano

assessment ; curriculum ; social competences ; student ; teacher

nije evidentirano

Podaci o izdanju

349

23.12.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija