Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 753159

Operacionalizacija učeničkih socijalnih kompetencija u suvremenoj nastavi


Varga, Rahaela
Operacionalizacija učeničkih socijalnih kompetencija u suvremenoj nastavi 2014., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


Naslov
Operacionalizacija učeničkih socijalnih kompetencija u suvremenoj nastavi
(Operationalisation of Students' Social Competences in the Contemporary Classroom)

Autori
Varga, Rahaela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
23.12

Godina
2014

Stranica
349

Mentor
Peko, Anđelka

Ključne riječi
Kurikulum; procjena; socijalne kompetencije; učenik; učitelj
(Assessment; curriculum; social competences; student; teacher)

Sažetak
Namjera je rada bila istražiti što obuhvaća socijalno kompetentno ponašanje koje se reflektira u učeničkim i učiteljskim procjenama učeničkih socijalnih kompetencija u suvremenoj nastavi. Cilj je istraživanja bio operacionalizirati pojam učeničkih socijalnih kompetencija na kraju trećeg odgojno-obrazovnog ciklusa. Operacionalizacija obuhvaća razlaganje pojma, odnosno njegovo prevođenje iz apstraktnosti u konkretnost kojom se osigurava jasnoća istraživanja. Put ostvarenja toga cilja opisan je kroz teorijski i empirijski dio rada. U teorijskom je dijelu opisana posebnost nastave kao konteksta u koji se smješta istraživanje učeničkih socijalnih kompetencija. Uz to, problematiziran je pojam učeničkih socijalnih kompetencija u pedagogiji i drugim znanostima te ponuđeno njegovo određenje kojime bismo se približili pedagogijskoj perspektivi u istraživanju toga fenomena. U skladu s time, u empirijskom se dijelu nastojalo još konkretizirati pojam učeničkih socijalnih kompetencija u nastavi određivanjem indikatora temeljenih na učeničkoj i učiteljskoj procjeni. Rezultati ukazuju na to da se indikatori učeničkih socijalnih kompetencija u nastavi pronalaze u obilježjima učeničkog odnosa prema sebi, prema drugima i prema kurikulumu nastave, što je u skladu s bitnim odrednicama nastave. Također se empirijski potvrdilo da se učenici i učitelji značajno razlikuju u kriterijima procjene učeničkih socijalnih kompetencija u nastavi. Time upitnom postaje opravdanost mjerenja učeničkih socijalnih kompetencija u nastavi. Zaključuje se da navedene rezultate treba uvažiti pri daljnjim istraživanjima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Anđelka Peko, )

Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Rahaela Varga, (317673)