Operacionalizacija učeničkih socijalnih kompetencija u suvremenoj nastavi (CROSBI ID 394348)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Varga, Rahaela
Peko, Anđelka
hrvatski
Operacionalizacija učeničkih socijalnih kompetencija u suvremenoj nastavi
Namjera je rada bila istražiti što obuhvaća socijalno kompetentno ponašanje koje se reflektira u učeničkim i učiteljskim procjenama učeničkih socijalnih kompetencija u suvremenoj nastavi. Cilj je istraživanja bio operacionalizirati pojam učeničkih socijalnih kompetencija na kraju trećeg odgojno-obrazovnog ciklusa. Operacionalizacija obuhvaća razlaganje pojma, odnosno njegovo prevođenje iz apstraktnosti u konkretnost kojom se osigurava jasnoća istraživanja. Put ostvarenja toga cilja opisan je kroz teorijski i empirijski dio rada. U teorijskom je dijelu opisana posebnost nastave kao konteksta u koji se smješta istraživanje učeničkih socijalnih kompetencija. Uz to, problematiziran je pojam učeničkih socijalnih kompetencija u pedagogiji i drugim znanostima te ponuđeno njegovo određenje kojime bismo se približili pedagogijskoj perspektivi u istraživanju toga fenomena. U skladu s time, u empirijskom se dijelu nastojalo još konkretizirati pojam učeničkih socijalnih kompetencija u nastavi određivanjem indikatora temeljenih na učeničkoj i učiteljskoj procjeni. Rezultati ukazuju na to da se indikatori učeničkih socijalnih kompetencija u nastavi pronalaze u obilježjima učeničkog odnosa prema sebi, prema drugima i prema kurikulumu nastave, što je u skladu s bitnim odrednicama nastave. Također se empirijski potvrdilo da se učenici i učitelji značajno razlikuju u kriterijima procjene učeničkih socijalnih kompetencija u nastavi. Time upitnom postaje opravdanost mjerenja učeničkih socijalnih kompetencija u nastavi. Zaključuje se da navedene rezultate treba uvažiti pri daljnjim istraživanjima.
kurikulum ; procjena ; socijalne kompetencije ; učenik ; učitelj
nije evidentirano
engleski
Operationalisation of Students' Social Competences in the Contemporary Classroom
nije evidentirano
assessment ; curriculum ; social competences ; student ; teacher
nije evidentirano
Podaci o izdanju
349
23.12.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb