Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 752783

Metakognitivno nadgledanje učenja klasifikacijskih zadataka temeljenih na pravilu


Žauhar, Valnea; Bajšanski, Igor; Domijan, Dražen
Metakognitivno nadgledanje učenja klasifikacijskih zadataka temeljenih na pravilu // 3. Riječki dani eksperimentalne psihologije: Knjiga sažetaka / Bajšanski, Igor ; Žauhar, Valnea ; Domijan, Dražen (ur.).
Rijeka: Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet u Rijeci, 2014. str. 45-45 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)


Naslov
Metakognitivno nadgledanje učenja klasifikacijskih zadataka temeljenih na pravilu
(Metacognitive monitoring of category learning rule-based tasks)

Autori
Žauhar, Valnea ; Bajšanski, Igor ; Domijan, Dražen

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
3. Riječki dani eksperimentalne psihologije: Knjiga sažetaka / Bajšanski, Igor ; Žauhar, Valnea ; Domijan, Dražen - Rijeka : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet u Rijeci, 2014, 45-45

ISBN
978-953-7975-09-8

Skup
3. Riječki dani eksperimentalne psihologije:

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 25.-26.09.2014.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Kategorijalno učenje; zadaci temeljeni na pravilima; metakognitivne procjene
(Category learning; rule-based tasks; metacognitive judgments)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati metakognitivno nadgledanje tijekom učenja klasifikacijskih zadataka sa slikovnim podražajima koji prikazuju tri različita objekta. Klasifikacijski zadaci temeljeni su na logičkim pravilima različite težine: konjunktivnom, konjunktivno-disjunktivnom ili kompleksnom. Kao mjera metakognitivnog nadgledanja korištena je procjena blizine usvajanja pravila koja daje uvid u ispitanikov subjektivni osjećaj o tome koliko je, u različitim fazama učenja, blizu usvajanju točnog pravila u podlozi klasifikacijskog zadatka. Ispitana je usklađenost točnosti klasifikacije i točnosti pravila kojeg su ispitanici opisivali te procjena blizine usvajanja pravila, s obzirom na tri razine kompleksnosti zadataka, četiri faze učenja i dvije skupine ispitanika (ispitanici koji su naučili zadatak i ispitanici koji nisu naučili zadatak). Pri tome, pretpostavilo se da će usklađenost točnosti klasifikacije, opisanog pravila i procjena blizine usvajanja pravila opadati u funkciji težine zadatka. Rezultati su pokazali porast točnosti klasifikacije kroz faze učenja za skupinu ispitanika koji su naučili zadatke u čijoj su podlozi konjunktivno i kompleksno pravilo. Kod zadatka u čijoj je podlozi konjunktivno-disjunktivno pravilo dobiva se porast počevši od druge faze učenja. Nadalje, neovisno o vrsti zadatka, za skupinu ispitanika koji su naučili zadatak dobiven je porast u točnosti opisanih pravila i u visini procjena blizine usvajanja pravila kroz faze učenja. Za skupinu ispitanika koji nisu naučili zadatak, točnost klasifikacije, točnost opisanog pravila i procjene blizine usvajanja pravila ostale su niske tijekom cijelog procesa učenja. Dobiveni rezultati pokazali su kako metakognitivno nadgledanje prati točnost izvedbe tijekom kategorijalnog učenja, no nisu dobivene očekivane razlike ovisno o razini kompleksnosti klasifikacijskih zadataka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka