Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Metakognitivno nadgledanje učenja klasifikacijskih zadataka temeljenih na pravilu (CROSBI ID 622230)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Žauhar, Valnea ; Bajšanski, Igor ; Domijan, Dražen Metakognitivno nadgledanje učenja klasifikacijskih zadataka temeljenih na pravilu // 3. Riječki dani eksperimentalne psihologije: Knjiga sažetaka / Bajšanski, Igor ; Žauhar, Valnea ; Domijan, Dražen (ur.). Rijeka: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, 2014. str. 45-45

Podaci o odgovornosti

Žauhar, Valnea ; Bajšanski, Igor ; Domijan, Dražen

hrvatski

Metakognitivno nadgledanje učenja klasifikacijskih zadataka temeljenih na pravilu

Cilj istraživanja bio je ispitati metakognitivno nadgledanje tijekom učenja klasifikacijskih zadataka sa slikovnim podražajima koji prikazuju tri različita objekta. Klasifikacijski zadaci temeljeni su na logičkim pravilima različite težine: konjunktivnom, konjunktivno-disjunktivnom ili kompleksnom. Kao mjera metakognitivnog nadgledanja korištena je procjena blizine usvajanja pravila koja daje uvid u ispitanikov subjektivni osjećaj o tome koliko je, u različitim fazama učenja, blizu usvajanju točnog pravila u podlozi klasifikacijskog zadatka. Ispitana je usklađenost točnosti klasifikacije i točnosti pravila kojeg su ispitanici opisivali te procjena blizine usvajanja pravila, s obzirom na tri razine kompleksnosti zadataka, četiri faze učenja i dvije skupine ispitanika (ispitanici koji su naučili zadatak i ispitanici koji nisu naučili zadatak). Pri tome, pretpostavilo se da će usklađenost točnosti klasifikacije, opisanog pravila i procjena blizine usvajanja pravila opadati u funkciji težine zadatka. Rezultati su pokazali porast točnosti klasifikacije kroz faze učenja za skupinu ispitanika koji su naučili zadatke u čijoj su podlozi konjunktivno i kompleksno pravilo. Kod zadatka u čijoj je podlozi konjunktivno-disjunktivno pravilo dobiva se porast počevši od druge faze učenja. Nadalje, neovisno o vrsti zadatka, za skupinu ispitanika koji su naučili zadatak dobiven je porast u točnosti opisanih pravila i u visini procjena blizine usvajanja pravila kroz faze učenja. Za skupinu ispitanika koji nisu naučili zadatak, točnost klasifikacije, točnost opisanog pravila i procjene blizine usvajanja pravila ostale su niske tijekom cijelog procesa učenja. Dobiveni rezultati pokazali su kako metakognitivno nadgledanje prati točnost izvedbe tijekom kategorijalnog učenja, no nisu dobivene očekivane razlike ovisno o razini kompleksnosti klasifikacijskih zadataka.

kategorijalno učenje ; zadaci temeljeni na pravilima ; metakognitivne procjene

nije evidentirano

engleski

Metacognitive monitoring of category learning rule-based tasks

nije evidentirano

category learning ; rule-based tasks ; metacognitive judgments

nije evidentirano

Podaci o prilogu

45-45.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

3. Riječki dani eksperimentalne psihologije: Knjiga sažetaka

Bajšanski, Igor ; Žauhar, Valnea ; Domijan, Dražen

Rijeka: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci

978-953-7975-09-8

Podaci o skupu

3. Riječki dani eksperimentalne psihologije:

predavanje

25.09.2014-26.09.2014

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija