Metakognitivno nadgledanje učenja klasifikacijskih zadataka temeljenih na pravilu (CROSBI ID 622230)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Žauhar, Valnea ; Bajšanski, Igor ; Domijan, Dražen
hrvatski
Metakognitivno nadgledanje učenja klasifikacijskih zadataka temeljenih na pravilu
Cilj istraživanja bio je ispitati metakognitivno nadgledanje tijekom učenja klasifikacijskih zadataka sa slikovnim podražajima koji prikazuju tri različita objekta. Klasifikacijski zadaci temeljeni su na logičkim pravilima različite težine: konjunktivnom, konjunktivno-disjunktivnom ili kompleksnom. Kao mjera metakognitivnog nadgledanja korištena je procjena blizine usvajanja pravila koja daje uvid u ispitanikov subjektivni osjećaj o tome koliko je, u različitim fazama učenja, blizu usvajanju točnog pravila u podlozi klasifikacijskog zadatka. Ispitana je usklađenost točnosti klasifikacije i točnosti pravila kojeg su ispitanici opisivali te procjena blizine usvajanja pravila, s obzirom na tri razine kompleksnosti zadataka, četiri faze učenja i dvije skupine ispitanika (ispitanici koji su naučili zadatak i ispitanici koji nisu naučili zadatak). Pri tome, pretpostavilo se da će usklađenost točnosti klasifikacije, opisanog pravila i procjena blizine usvajanja pravila opadati u funkciji težine zadatka. Rezultati su pokazali porast točnosti klasifikacije kroz faze učenja za skupinu ispitanika koji su naučili zadatke u čijoj su podlozi konjunktivno i kompleksno pravilo. Kod zadatka u čijoj je podlozi konjunktivno-disjunktivno pravilo dobiva se porast počevši od druge faze učenja. Nadalje, neovisno o vrsti zadatka, za skupinu ispitanika koji su naučili zadatak dobiven je porast u točnosti opisanih pravila i u visini procjena blizine usvajanja pravila kroz faze učenja. Za skupinu ispitanika koji nisu naučili zadatak, točnost klasifikacije, točnost opisanog pravila i procjene blizine usvajanja pravila ostale su niske tijekom cijelog procesa učenja. Dobiveni rezultati pokazali su kako metakognitivno nadgledanje prati točnost izvedbe tijekom kategorijalnog učenja, no nisu dobivene očekivane razlike ovisno o razini kompleksnosti klasifikacijskih zadataka.
kategorijalno učenje ; zadaci temeljeni na pravilima ; metakognitivne procjene
nije evidentirano
engleski
Metacognitive monitoring of category learning rule-based tasks
nije evidentirano
category learning ; rule-based tasks ; metacognitive judgments
nije evidentirano
Podaci o prilogu
45-45.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
3. Riječki dani eksperimentalne psihologije: Knjiga sažetaka
Bajšanski, Igor ; Žauhar, Valnea ; Domijan, Dražen
Rijeka: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci
978-953-7975-09-8
Podaci o skupu
3. Riječki dani eksperimentalne psihologije:
predavanje
25.09.2014-26.09.2014
Rijeka, Hrvatska