Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Utjecaj predznanja i vrste obilježja pripadnika kategorije na metakognitivne procjene i točnost klasifikacije (CROSBI ID 622215)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Žauhar, Valnea ; Bajšanski, Igor ; Domijan, Dražen Utjecaj predznanja i vrste obilježja pripadnika kategorije na metakognitivne procjene i točnost klasifikacije // XIX. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja / Ana Slišković i sur. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014. str. 176-176

Podaci o odgovornosti

Žauhar, Valnea ; Bajšanski, Igor ; Domijan, Dražen

hrvatski

Utjecaj predznanja i vrste obilježja pripadnika kategorije na metakognitivne procjene i točnost klasifikacije

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati utjecaj predznanja i vrste obilježja prezentiranih pripadnika kategorije na različite aspekte kategorizacije. Specifični problemi bili su utvrditi hoće li vrsta predznanja aktiviranog tijekom procesa kategorijalnog učenja utjecati na dužinu učenja, točnost klasifikacije i visinu metakognitivnih procjena, te utvrditi utječe li vrsta obilježja pripadnika kategorija, ovisno o točnosti klasifikacije, na visinu metakognitivnih procjena nakon učenja. Svaki je ispitanik prošao dvije faze istraživanja: fazu učenja i fazu kategorizacije koja je slijedila odmah nakon učenja. Zadatak ispitanika u fazi učenja bio je klasificirati pripadnike kategorija sastavljene od verbalnih opisa, pri čemu se svaki pripadnik kategorije sastojao od pet obilježja koja su se češće javljaja unutar jedne kategorije (karakteristična obilježja) i jednog idiosinkratskog obilježja koje se moglo javiti samo unutar jedne kategorije. Idiosinkratska su obilježja mogla aktivirati predznanje na tri načina: pravilno, konfliktno ili neutralno. Također, zadatak ispitanika tijekom učenja bio je i povremeno procijeniti blizinu usvajanju pravila klasifikacije. U fazi kategorizacije zadatak ispitanika bio je klasificirati pojedino prezentirano obilježje s obzirom na čestinu javljanja u određenoj kategoriji te procijeniti sigurnost u točnost klasifikacije. Rezultati provedenog istraživanja pokazali su kako se u fazi kategorijalnog učenja točnost klasifikacije povećava s napredovanjem učenja, te kako isti trend slijede i metakognitivne procjene blizine usvajanja pravila. Rezultati su pokazali i kako se brzina učenja, točnost klasifikacije i visina metakognitivnih procjena ne razlikuju s obzirom na aktivirano predznanje što nije u skladu s istraživanjem koje su proveli Kaplan i Murphy (2000). Nadalje, u fazi kategorizacije rezultati su pokazali kako točnost klasifikacije i vrsta obilježja utječu na visinu metakognitivnih procjena sigurnosti u točnost klasifikacije, pri čemu ispitanici bolje diskriminiraju obilježja koja su točno klasificirali u odnosu na ona koja su netočno klasificirali. Zaključno, rezultati ovog istraživanja pokazali su kako su metakognitivne procjene usklađene s odgovaranjem i u fazi učenja i u fazi kategorizacije, no kako utjecaj vrste predznanja pritom izostaje.

predznanje ; kategorijalno učenje ; metakognitivne procjene

nije evidentirano

engleski

The effect of prior knowledge and feature type on metacognitive judgments and classification accuracy

nije evidentirano

prior knowledge ; category learning ; metacognitive judgments

nije evidentirano

Podaci o prilogu

176-176.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XIX. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja

Ana Slišković i sur.

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-331-054-1

Podaci o skupu

XIX. dani psihologije u Zadru

predavanje

29.05.2014-31.05.2014

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija