Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kamov: "...da mogu opjevati bolest" (CROSBI ID 53703)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Čale, Morana Kamov: "...da mogu opjevati bolest" // Komparativna povijest hrvatske književnosti. Zbornik radova XVI. Matoš i Kamov: paradigme prijeloma / Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer Fraatz, Andrea (ur.). Split : Zagreb: Književni krug Split ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 111-142

Podaci o odgovornosti

Čale, Morana

hrvatski

Kamov: "...da mogu opjevati bolest"

Roman Isušena kaljuža Janka Polića Kamova, objavljen gotovo pola stoljeća nakon autorove prerane smrti, u posljednja je dva desetljeća bio predmetom niza plodnih istraživanja o gusto razgranatim mrežama svojih kulturnih referencija te gotovo proročanske i „podzemne“ upletenosti u najistaknutije tokove europskoga modernizma, u rasponu od književnih inovacija, teorije umjetnosti, psihoanalize, do političke i etičke problematike koja će obilježiti filozofiju dvadesetoga stoljeća. Osobito su zanimanje pobudili metatekstualni aspekti romana, autoreferencijalna tematizacija subjekta i dvojna artikulacija pripovjedača. Kad se nađe u prilici da privlačnoj i naobrazbe željnoj djevojci savjetuje otkuda da krene na put kroz književnu šumu, iz riznice uzoraka svojega štiva Arsen-lik bira „ruske pisce“. Diljem romana, u prvome dijelu ekstradijegetski a u drugim dvama autodijegetski pripovjedač među Rusima izravno imenuje jedino Turgenjeva, kojega je Arsen sa strašću čitao u ranijim fazama svojega dvosmislenog razvoja. No sudeći po nekolicini zagonetnih uputa i mnoštvu aluzivno utkanih motiva, uključivši i spomenutu preporuku Lizi da čita one ruske pisce koji će joj „pokazati grešnika, zločinca i rugobu, da zadobiju [njezine] 'čiste', 'nevine', 'lijepe' simpatije“, autora Plemićkoga gnijezda u diskursu i dvojbenome protagonističko- pripovjednom jastvu Isušene kaljuže neprestano podriva podzemna sila njegova sunarodnjaka Dostojevskoga. Isušena kaljuža započinje naturalističkim opisom očitovanja Arsenove bolesti, koja, kako doznajemo tijekom romana, nije jedina od koje pati. Ovaj će se rad baviti načinima na koje u Kamovljevu romanu podzemno djeluje roman što ga – nakon kratke paratekstualne bilješke – započinju riječi: „Ja sam bolestan čovjek… Ja sam pakostan čovjek“ – Zapisi iz podzemlja F. M. Dostojevskoga.

Janko Polić Kamov, F. M. Dostojevski, podzemni čovjek, J.-J. Rousseau, fikcijska ispovijest, samosvijest, bolest, perverznost

nije evidentirano

engleski

Kamov: Extolling the Disease of the Self

nije evidentirano

Janko Polić Kamov, F. M. Dostoevsky, the underground man, J.-J. Rousseau, fictional confession, self-consciousness, disease, perversity

nije evidentirano

Podaci o prilogu

111-142.

objavljeno

Podaci o knjizi

Komparativna povijest hrvatske književnosti. Zbornik radova XVI. Matoš i Kamov: paradigme prijeloma

Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer Fraatz, Andrea

Split : Zagreb: Književni krug Split ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

2014.

978-953-163-406-9

Povezanost rada

Filologija