Odnos samoefikasnosti adolescenata i elemenata razredno-nastavnog ozračja (CROSBI ID 394250)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Bajan, Nikolina
Koludrović, Morana
hrvatski
Odnos samoefikasnosti adolescenata i elemenata razredno-nastavnog ozračja
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi dobne i spolne razlike učenika viših razreda osnovne škole s obzirom na školski uspjeh, procjenu akademske samoefikasnosti te kvalitete razredno-nastavnog ozračja. Instrumenti primijenjeni u ovom istraživanju su Upitnik općih podataka, Morgan Jinksova skala školske samoefikasnosti (Jinks i Morgan, 1999 ; Dimmit, 2007) te Skala razredno-nastavnog ozračja (Vessels, 1998 ; Wasilewski i sur., 2004). Rezultati su pokazali da školsko postignuće te percipirana razina akademske samoefikasnosti ovise o spolu i dobi učenika. Pri tome je utvrđeno da su učenice i mlađi učenici općenito uspješniji i s obzirom na školsko postignuće i s obzirom na procjenu samoefikasnosti. Razlike u procjeni kvalitete razredno-nastavnog ozračja utvrđene su samo s obzirom na dob, pri čemu je ustanovljeno da su procjene učenika petih razreda značajno više od procjena učenika osmih razreda. S obzirom na povezanost varijabli samoefikasnost se pokazala najvažnijim prediktorom u objašnjenju općeg školskog uspjeha, uspjeha iz matematike i hrvatskoga jezika, kao i procjene kvalitete razredno- nastavnog ozračja.
akademska samoefikasnost; školsko postignuće; razredno-nastavno ozračje
nije evidentirano
engleski
The relationship between adolescents self-efficacy and some elements of classroom environment
nije evidentirano
academic self-efficacy; school achievement; classroom environment
nije evidentirano
Podaci o izdanju
48
25.09.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Splitu
Split