Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 751602

Struktura stavova roditelja prema tjelesnom vježbanju predškolske djece i njihovih korelata


Sindik, Joško; Horvat, Vatroslav
Struktura stavova roditelja prema tjelesnom vježbanju predškolske djece i njihovih korelata // Naša škola, 70 (2015), 240; 57-70 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Struktura stavova roditelja prema tjelesnom vježbanju predškolske djece i njihovih korelata
(The structure of the attitudes of parents of preschool children towards physical exercise and their correlates)

Autori
Sindik, Joško ; Horvat, Vatroslav

Izvornik
Naša škola (0547-31018X) 70 (2015), 240; 57-70

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Djeca; latentne dimenzije; stavovi roditelja; tjelesno vježbanje
(Children; latent dimensions; parents' attitudes; physical exercise)

Sažetak
Provjerili smo faktorsku strukturu skupina tvrdnji koje pokrivaju ista tematska područja «priručnog» anketnog upitnika. Upitnik je načinjen za praktične svrhe, za utvrđivanje određenih stavova prema tjelesnom vježbanju i navika tjelesnog vježbanja kod djece i njihovih roditelja te navika prehrane. Istraživanje je obuhvatilo pedeset i šestoro djece stare 72 ± 6 mjeseci te njihova oba roditelja. Rezultati su pokazali da postoji nekoliko latentnih dimenzija koje mogu pouzdano tumačiti subupitnike: nezdravi stil prehrane, zdravi stil prehrane, stil prehrane voće-mlijeko, poticajno okruženje, govorni razvoj, navike tjelesnih aktivnosti roditelja, stavovi roditelja prema tjelesnom vježbanju djece te stilova: tjelesno vježbanje nasuprot sjedilačkom stilu življenja djece. Dvije latentne dimenzije koje se odnose na provođenje slobodnog vremena djece (vansportske aktivnosti i tjelesno vježbanje u slobodno vrijeme) nisu pokazale zadovoljavajuću pouzdanost, pa nisu pogodne za daljnje multivarijatne analize ovog dijela priručnog upitnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Institut za antropologiju,
Učiteljski fakultet, Zagreb