Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 751482

Utjecaj informacijsko-komunikacijske tehnologije na obrazovanje odraslih osoba s invaliditetom


Batarelo Kokić, Ivana; Kisovar-Ivanda, Tamara
Utjecaj informacijsko-komunikacijske tehnologije na obrazovanje odraslih osoba s invaliditetom // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 64 (2014), 4; 501-514 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Utjecaj informacijsko-komunikacijske tehnologije na obrazovanje odraslih osoba s invaliditetom
(Impact of information and communications technology on education of adults with disabilities)

Autori
Batarelo Kokić, Ivana ; Kisovar-Ivanda, Tamara

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 64 (2014), 4; 501-514

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Andragoška teorija ; informacijsko-komunikacijska tehnologija ; odrasle osobe s invaliditetom
(The adult learning theory – andragogy ; information and communications technology ; adults with disabilities)

Sažetak
U andragoškim teorijama postoji nesklad oko iskoristivosti andragoških načela u obrazovanju odraslih osoba s invaliditetom: jedni ih smatraju korisnima, a drugi smatraju da teorijski okvir područja obrazovanja odraslih ne pruža dovoljno smjernica za provedbu obrazovanja osoba s invaliditetom. Teorijski okvir cjeloživotnog učenja, kao važan dio suvremene andragoške teorije, osigurava dodatni prostor za pojašnjenje korisnos informacijsko- komunikacijske tehnologije u obrazovanju odraslih osoba s invaliditetom. U radu se razmatraju teorije upotrebe informacijsko- komunikacijske tehnologije u obrazovanju odraslih osoba s invaliditetom, a zatim se empirijski provjeravaju. Empirijska provjera potvrđuje pozitivan učinak teorije o korisnosti ICT tehnologije u obrazovanju osoba s invaliditetom. Glavni je doprinos ovog rada u novoj klasifikaciji uporabe informacijsko- komunikacijske tehnologija u obrazovanju odraslih osoba s invaliditetom, u kojoj težište više nije na vrsti tehnologije ili poteškoće koju ima odrasla osoba s invaliditetom. Nova je klasifikacija utemeljena na: (1) sadržajima o kojima se uči i načinu na koji se uči u okruženju za obrazovanje odraslih, (2) pomagalima u učenju i poučavanju odraslih osoba s invaliditetom te (3) tehnologiji koja se rabi u radu osoba s invaliditetom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet u Splitu,
Sveučilište u Zadru