Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

"UTJECAJ INOVACIJSKIH STRATEGIJA NA KONKURENTSKU PREDNOST U MALIM I SREDNJIM PODUZEĆIMA U REPUBLICI HRVATSKOJ" (CROSBI ID 394069)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Rozana Veselica "UTJECAJ INOVACIJSKIH STRATEGIJA NA KONKURENTSKU PREDNOST U MALIM I SREDNJIM PODUZEĆIMA U REPUBLICI HRVATSKOJ" / Marijan Cingula (mentor); Pula, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, . 2014

Podaci o odgovornosti

Rozana Veselica

Marijan Cingula

hrvatski

"UTJECAJ INOVACIJSKIH STRATEGIJA NA KONKURENTSKU PREDNOST U MALIM I SREDNJIM PODUZEĆIMA U REPUBLICI HRVATSKOJ"

Pojam inovacija i inovacijskih aktivnosti se u posljednje vrijeme sve češće dovodi u vezu sa konkurentnošću i učinkom inovacijskih aktivnosti na poslovanje poduzeća. Inovacije se počinju poimati kao jedan od najvažnijih faktora za postizanje konkurentske prednosti poslovanja poduzeća, ali i za održavanje jednom stečene konkurentske prednosti. Radom se željelo pridonijeti postojećoj literaturi o konkurentnosti i inovacijama, te dati novi dodatni doprinos istraživanjem inovacijskih aktivnosti malog i srednjeg poduzetništva na području Republike Hrvatske. Dosadašnji su se radovi uglavnom odnosili na tehnološku inovaciju, dok se ovim radom istražuje razina inovacijske aktivnosti u smislu marketinških i organizacijskih promjena, te produktne i procesne inovacijske aktivnosti. Inovacijske aktivnosti su definirane prema smjernicama koje daje Oslov priručnik za istraživanje inovacija i inovacijskih aktivnosti, izdan od strane Eurostata i OECD-a. Inovacijska aktivnost je definirana kao aktivnost koja obuhvaća sve znanstvene, tehnološke, organizacijske, financijske i komercijalne radnje, koje vode ka završnoj implementaciji inovacije. Istraživanje je obuhvatilo poduzeća iz prerađivačke djelatnosti, za period poslovanja od tri godine, te je statistički dokazano kako inovacijska aktivnost ima utjecaj na tržišni udio i produktivnost promatranih poduzeća. Također, marketinška i inovacijska aktivnost su bile značajne, te su utjecale na poslovanje poduzeća. Uspoređujući rad sa opsežnijim istraživanjima na globalnoj razini, poput Community Innovation Survey istraživanja, možemo reći kako su dobiveni rezultati uglavnom u skladu sa rezultatima istraživanja inovacija na području Republike Hrvatske. Prema novim smjernicama Europske Unije, glavni cilj nadolazećeg perioda je jačanje inovacijskih aktivnosti malog i srednjeg poduzetništva, što dokazuje važnost istraživanja inovacija, edukacije o inovacijskim aktivnostima, te provođenja daljnjih istraživanja o inovacijama kao pokretaču razvoja gospodarstva.

inovacijska aktivnost; marketinška inovacija; organizacijska inovacija; konkurentnost; konkurentska sposobnost; održiva konkurentska prednost; menadžment inovacijskih strategija

nije evidentirano

engleski

THE IMPACT OF INNOVATION STRATEGIES ON THE COMPETITIVNESS OF SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES IN THE REPUBLIC OF CROATIA

nije evidentirano

Innovation activities; marketing innovation; organizational innovation; competitiveness; competitive advantage; sustainable competitive advantage; innovation strategies management

nije evidentirano

Podaci o izdanju

227

18.03.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Pula

Povezanost rada

Ekonomija